Właścicielem marki Ram jest Stellantis opóźnia premierę długo oczekiwanego, w pełni elektrycznego Ram 1500 Rev pickupa od pierwszej połowy 2025 r. do 2026 r. Producent samochodów priorytetowo traktuje w tej chwili wprowadzenie na rynek hybrydowej ciężarówki Ramcharger z napędem gazowym, która również jest opóźniona poza pierwotnie zakładaną pierwszą połowę 2025 r.
Stellantis twierdzi, iż wprowadzenie na rynek Ramchargera w pierwszej kolejności jest decyzją „podyktowaną ogromnym zainteresowaniem konsumentów” i spowolnieniem popytu na ciężkie modele w pełni elektryczne. Dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, ustąpił na początku tego miesiąca po gwałtownym spadku sprzedaży producenta samochodów. Firma została oskarżona degradując jej amerykańskie marki i brak wypuszczenia na rynek bardziej przystępnych cenowo modeli.
Zarówno Ramcharger, jak i Rev są zbudowane na bazie Stellantisa. Platforma typu body-on-frame STLA Frame przeznaczony do obsługi elektrycznych, gazowych, hybrydowych i wodorowych układów napędowych. Platforma pomaga zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych Ramcharger zasilanych gazem do 1000 km przy pełnym naładowaniu i zbiorniku.
Właśnie Stellantis i partner w zakresie akumulatorów Samsung SDI zabezpieczył pożyczkę federalną od administracji Bidena na budowę krajowych akumulatorów do pojazdów elektrycznych.