Premiera Nowego Enyaqa RS oraz Nowego Enyaqa RS Coupe

moto-przestrzen.pl 6 godzin temu

Škoda obchodzi 32. rocznicę jako główny sponsor Mistrzostw Świata w hokeju na lodzie IIHF. Z tej okazji czeski producent zaprezentuje nowe modele: Enyaq RS i Enyaq Coupe RS. Oprócz tego Škoda dostarczy organizatorom Mistrzostw flotę aż 45 pojazdów, w tym 30 w pełni elektrycznych modeli Elroq i Enyaq oraz 15 hybryd plug-in – Kodiaq PHEV i Superb Combi PHEV. Tegoroczną nowością będzie także kryształowe trofeum dla najbardziej wartościowego gracza (MVP) turnieju, zaprojektowane przez zespół Škoda Design. Mistrzostwa odbędą się w dniach 9–25 maja w Sztokholmie (Szwecja) i Herning (Dania).

„Hokej na lodzie to jeden z najpopularniejszych sportów na świecie, który w trakcie mistrzostw przyciąga uwagę milionów fanów – zarówno w Czechach, jak i za granicą. Zeszłoroczne zmagania sportowców śledziło 89 milionów widzów. Škoda Auto – rekordzista w najdłuższym sponsoringu mistrzostw świata – celebruje to sportowe święto premierą Nowego Enyaqa RS. W zeszłym roku Enyaq był na trzecim miejscu wśród najlepiej sprzedających się elektrycznych pojazdów w Europie, a nowa odsłona ma wszelkie predyspozycje, by kontynuować ten sukces. Enyaq RS i Enyaq Coupé RS to prawdziwa wisienka na torcie w elektrycznej ofercie Škody.” – powiedział Martin Jahn, Członek Zarządu Škoda Auto ds. Sprzedaży i Marketingu

Nowe Škoda Enyaq RS i Enyaq Coupé RS

W elektrycznych modelach RS napęd na wszystkie koła zapewniają dwa silniki elektryczne – po jednym na każdą oś – generujące łączną moc 340 KM (250 kW). Dzięki temu nowe Enyaq RS i Enyaq Coupé RS przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy, co czyni je, obok Elroqa RS, najszybciej przyspieszającymi modelami produkcyjnymi w ofercie Škody. Klienci mają do wyboru dwa wyjątkowe warianty wnętrza: RS Lounge i RS Suite, z których każdy oferuje bogate wyposażenie standardowe.

Wieloletnia współpraca

Škoda Auto wspiera Mistrzostwa Świata w hokeju na lodzie IIHF od 1992 roku, początkowo jako partner mobilności, a rok później stając się głównym partnerem – rolę tę pełni nieprzerwanie do dziś. Dzięki 32-letniej współpracy, czeski producent samochodów ustanowił rekord Guinnessa za najdłuższy główny sponsoring w historii mistrzostw świata w jakiejkolwiek dyscyplinie sportowej.

Od 2018 roku Škoda Auto projektuje również puchar dla najbardziej wartościowego gracza (MVP) turnieju. W tym roku, po raz pierwszy od siedmiu lat, puchar przeszedł metamorfozę. Nowa wersja wyróżnia się odważnymi, geometrycznymi cięciami w monolitycznej bryle manualnie dmuchanego szkła. Zainspirowane językiem projektowania Modern Solid trofeum zachwyca płynnością formy. Jak zawsze, materiałem wybranym do produkcji jest czeskie kryształowe szkło.

Idź do oryginalnego materiału