Porsche zaprezentowało najmocniejsze w historii 911 Turbo S

moto-przestrzen.pl 17 godzin temu

Nowe Porsche 911 Turbo S musi sprostać najwyższym oczekiwaniom – w świecie samochodów sportowych jego poprzednicy uchodzili za punkt odniesienia, jeżeli chodzi o połączenie doskonałych osiągów, komfortu na długich trasach, ekskluzywności i codziennej użyteczności. Najnowsze 911 Turbo S po raz kolejny imponująco podnosi poprzeczkę we wszystkich tych obszarach. Dostępne jako coupé i Cabriolet, oferuje znacznie lepsze osiągi, bardziej muskularną sylwetkę, inteligentniejszą aerodynamikę, zoptymalizowane podwozie i jeszcze bardziej ekskluzywne wyposażenie.

„911 Turbo S to najbardziej wszechstronne i kompletne wydanie Porsche 911. Niezależnie od tego, czy chodzi o codzienne użytkowanie, długie trasy drogami szybkiego ruchu, czy tor wyścigowy – sprawiliśmy, iż nowe 911 Turbo S pozostało bardziej komfortowe, bardziej indywidualne i znacznie szybsze niż jego poprzednik” – powiedział Frank Moser, wiceprezes ds. linii modelowych 911 oraz 718.

Innowacyjny zespół napędowy biturbo T-Hybrid

Nowo opracowany, wysokowydajny układ napędowy osiąga moc systemową 523 kW (711 KM). Dzięki temu nowe 911 Turbo S jest najmocniejszym seryjnie produkowanym 911 w dotychczasowej historii. Systemowy moment obrotowy wynosi 800 Nm i jest generowany w ekstremalnie rozległym zakresie od 2300 do 6000 obr./min. Także pełna moc charakteryzuje się szeroką dostępnością, między 6500 a 7000 obr./min. Innowacyjna, wyjątkowo lekka technika T-Hybrid o napięciu 400 V pozwoliła zwiększyć moc względem poprzednika o 61 KM. Układ napędowy T-Hybrid po raz pierwszy zadebiutował w 2024 roku w 911 Carrera GTS. Na potrzeby nowego 911 Turbo S został znacząco udoskonalony: podczas gdy GTS korzysta z pojedynczej elektrycznej turbosprężarki eTurbo, w nowym Turbo S zastosowano aż dwie takie turbosprężarki. Turbina i sprężarka zostały specjalnie zaprojektowane, aby spełnić wymagania stawiane wobec topowego wariantu. Duet eTurbo przyczynia się nie tylko do znaczącego przyrostu osiągów, ale i poprawia responsywność zespołu napędowego. Szczególnie kompaktowy i lekki akumulator wysokonapięciowy o pojemności 1,9 kWh jest taki sam jak ten stosowany w 911 Carrera GTS. Siłę napędową do napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) przekazuje 8-biegowa przekładnia PDK ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym. Sprint do 100 km/h zajmuje nowemu 911 Turbo S z nadwoziem coupé 2,5 s, o 0,2 s krócej niż poprzednikowi. Osiągnięcie 200 km/h trwa 8,4 s, co oznacza poprawę o 0,5 s. Prędkość maksymalna nowego 911 Turbo S wynosi 322 km/h.

Idź do oryginalnego materiału