Porsche Taycan Turbo GT najmocniejszym seryjnym Porsche w historii marki

profiauto.pl 9 miesięcy temu

Do oferty marki z Zuffenhausen wjeżdża ponad 1100-konne Porsche Taycan Turbo GT i aż prosi się, by zabrać je na tor.

Ekstremalnie wydajne i agresywne wizualnie Porsche Taycan Turbo GT doczekało się swojego debiutu. Reprezentuje to, co najlepsze w przypadku modelu Taycan, czyli absurdalne wręcz osiągi i z miejsca staje się rywalem dla takich aut, jak Tesla Model S Plaid, czy Lucid Air Sapphire. Co o nim wiemy?

Porsche Taycan Turbo GT jest ulepszoną wersją Taycana Turbo S

Ma jednak nowy tylny silnik z wydajniejszym falownikiem impulsowym, wykorzystującym węglik krzemu. Przekłada się to na lepsze osiągi i trwałość skrzyni biegów. Moc tej wersji wynosi 790 KM, ale w trybie overboost kierowca ma do dyspozycji 1033 KM, a maksymalnie choćby i 1108 KM (dostępne przez 2 s). jeżeli chodzi o maksymalny moment obrotowy, to wynosi on aż 1340 Nm.

Nic dziwnego, iż osiągi są tak szalone

Według niemieckiego producenta Porsche Taycan Turbo GT rozpędza się do 97 km/h w 2,2 s, a z pakietem Weissach – w 2,1 s. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h zajmuje 6,6 s lub 6,4 s (pakiet Weissach). Prędkość maksymalna sięga 306 km/h. Zasięg w takim monstrum schodzi na dalszy plan, ale Porsche twierdzi, iż przy normalnej jeździe można pokonać choćby 555 kilometrów.

Pakiet Weissach wydatnie przyczynia się do zmniejszenia masy

Taycan Turbo GT z tą opcją nie ma tylnych siedzeń, pozbawiony jest również mat podłogowych i bagażnika oraz materiałów izolacyjnych. Słupki B, lusterka boczne i listwy progowe wykończono lekkim włóknem węglowym. Porsche zrezygnowało też z elektrycznej klapy oraz z zegara analogowego, który jest standardowym wyposażeniem pakietu Sport Chrono. Wspominałem o zaciskach? Ich obudowa pozwala zaoszczędzić dodatkowe 2 kg. W sumie dzięki tym wszystkim zabiegom Taycan Turbo GT jest aż o 75 kg lżejszy od zwykłego Taycana.

Porsche Taycan Turbo GT i rekord na Nurburgringu

Taycan Turbo GT jest maszyną, którą pokochają miłośnicy jazdy ekstremalnej na torze. Auto sprawdziło się już na Nurburgringu, pokonując Północną Pętlę w rekordowym czasie 7 minut i 7 s.

Brutalny charakter Taycan Turbo GT z pakietem Weissach podkreśla tylny spojler z klapą Gurneya. Dodatkowo mamy tutaj dyfuzor, który w połączenia z deflektorami powietrza generuje siłę docisku wynoszącą 220 kg. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie Porsche Active Ride, ceramiczne hamulce i zestaw 21-calowych lekkich kutych felg z oponami Pirelli P Zero Trofeo R.

To oczywiście najdroższy Taycan w ofercie niemieckiej marki

Cena rozpoczyna się od 1 110 000 zł. Na polskiej stronie firmy konfigurator już działa i zachęca do zabawy. Sprzedaż rusza latem tego roku.

Zdjęcia: Porsche

Idź do oryginalnego materiału