Porsche poszerza ofertę z Taycanem o tylnonapędową wersję. Do tej pory była ona dostępna wyłącznie na rynku chińskim.
Elektryczne Porsche Taycan można kupić w 3 odmianach – 4S, Turbo oraz Turbo S. Wszystkie mają napęd na 4 koła. Teraz dołączy do nich wersja z tylnym napędem, która będzie podstawowym Taycanem. Tak też się nazywa.
Bazowe Porsche Taycan wyposażone jest w jeden silnik elektryczny umieszczony na tylnej osi
Generuje 408 KM (300 kW) i zapewnia przez cały czas znakomite osiągi – rozpędzenie się do setki zajmuje ok. 5,2 s , a maksymalna prędkość zamyka się w 230 km/h.
Nowy Taycan będzie można kupić z jednym z dwóch akumulatorów do wyboru
Bateria o pojemności 79,2 kWh umożliwia pokonanie 431 km według procedury WLTP. Zasięg ten można jednak zwiększyć o ok. 50 km, decydując się na pakiet Performance Bartery Plus z akumulatorem o pojemności 93,4 kWh.
Nic się nie zmieniło, jeżeli chodzi o szybkie ładowanie
Mniejszą baterię naładujemy mocą 225 kW, a większą – 270 kW. W idealnych warunkach napełnienie ich do poziomu 80% powinno nam zająć niecałe 23 minuty. Jak informuje producent, już 5 minutowe podpięcie auta do ładowarki zwiększa zasięg o 100 km.
Poza tym podstawowe Porsche Taycan nie odstaje od droższych i mocniejszych wersji, oferując znakomite adekwatności jezdne i odpowiedni dla niemieckiej marki komfort oraz bezpieczeństwo.
W 2020 roku firma z Zuffenhausen sprzedała ponad 20 000 sztuk Porsche Taycan. Można śmiało założyć, iż ta liczba pęknie w 2021 roku, a swój udział w tym będzie miał tylnonapędowy i podstawowy w cenniku wariant Taycan.