Porsche Panamera 2024. Więcej kantów, nowe zawieszenie i LED Matrix w standardzie

profiauto.pl 9 miesięcy temu

Porsche pokazało najnowsze wcielenie modelu Panamera. Na pierwszy rzut oka kilka się ono różni od poprzednika, ale zmiany są istotne.

Nowe Porsche Panamera

Trzecia generacja Panamery wygląda podobnie do poprzednika, ale ma teraz więcej ostrzejszych linii. Z przodu debiutują nowe reflektory z nowym modułem świateł LED Matrix Design (od teraz standard), które przypominają te w Porsche Cayenne. Nowy zderzak z większymi wlotami powietrza sprawia, iż Panamera prezentuje się agresywniej. Z tyłu zmiany są subtelne. Podświetlana listwa została zmodyfikowany na wzór Taycana.

Nie zmieniły się w zasadzie wymiary. Panamera mierzy 5052 mm długości, 1938 mm szerokości i 1422 mm wysokości.

Wnętrze poznaliśmy już wcześniej

Główną atrakcję stanowią trzy wyświetlacze, z których trzeci dla pasażera jest opcjonalny. Usunięcie dźwigni zmiany przełożeń na konsoli środkowej (zamiast niego selektor za kierownicą) pozwoliło na wygospodarowane więcej miejsca na panel klimatyzacji i schowki. Standardem jest chłodzony schowek z funkcją ładowania indukcyjnego, a nowością funkcja Remote Park Assist, która pozwala na parkowanie z pozycji ekranu telefona.

Porsche Panamera – napęd

Auto będzie dostępne z czterema układami napędowymi E-Hybrid. O topowej już coś wiadomo. Panamera Turbo E-Hybrid wykorzystuje poprawiony 4-litrowy silnik V8, który ma wsparcie jednostki elektrycznej o mocy 190 KM. Łączna moc systemowa wynosi 680 KM, a maksymalny moment obrotowy to 930 Nm. Napęd na koła przekazuje usprawniona 8-stopniowa przekładnia PDK.

W tej konfiguracji auto rozpędza się do setki w 3,2 s, a prędkość maksymalna sięga 314 km/h. Dzięki dużej baterii o pojemności 25,9 kWh na samym prądzie Panamera Turbo E-Hybrid może pokonać ok. 90 kilometrów. Ładowanie do pełna przy użyciu pokładowej ładowarki o mocy 11 kW zajmuje 2 godziny i 40 minut.

W podstawowych wersjach Panamery i Panamery 4 znajdziemy 2,9-litrowe V6 o mocy 353 KM i 500 Nm. To wzrost względem poprzedniej generacji o 23 KM i 50 Nm. Jak podaje producent, w pierwszym przypadku pojazd z napędem na tył rozpędza się do setki w 5 s, w drugim (napęd na obie osie) – w 4,7 s.

Porsche zachwala nowe opcjonalne zawieszenie Porsche Active Ride

Dostępne wyłącznie w modelach E-Hybrid obejmuje aktywne amortyzatory, elektrycznie sterowaną pompę hydrauliczną i jednokomorowe zawieszenie pneumatyczne. Nowa konfiguracja ma skuteczniej amortyzować nierówności na drodze i zapewniać szerszy zakres komfortu jazdy w zakrętach. W zależności od warunków jazdy automatycznie dostosowuje prześwit oraz umożliwia podniesienie o 5,5 cm, dzięki czemu wsiadanie, jak i wysiadanie jest wygodniejsze.

Standardem pozostaje dwukomorowe, dwuzaworowe zawieszenie pneumatyczne, w którym można osobno regulować etap tłumienia i odbicia.

Porsche Panamera – ile kosztuje?

Auto trafiło już do polskiego cennika i można już rozpocząć zabawę z konfiguratorem. Aktualnie dostępne jest w trzech wariantach. Bazowy zaczyna się od kwoty 499 000 zł. Panamera 4 kosztuje co najmniej 518 000 zł, a topowa Panamera Turbo E-Hybrid to już wydatek 932 000 zł. Pierwsi klienci odbiorą swój egzemplarz w marcu przyszłego roku.

Zdjęcia: Porsche

Idź do oryginalnego materiału