Porsche Boxster obchodzi 25. urodziny. Z tej okazji marka z Zuffenhausen przygotowała jubileuszową odmianę Porsche Boxster 25.
Porsche Boxster po raz pierwszy pojawiło się jako koncept na targach motoryzacyjnych w Detroit w 1993 roku
Auto skradło całe show i było porównywane z kultowym modelem 550 Spyder oraz Porsche 356. Jego nazwa odnosiła się do układu silnika (boxer) i rodzaju nadwozia (speedster). Wobec dużego zainteresowania mediów producentowi nie pozostawało nic innego, jak wprowadzić go na rynek
Wersja produkcyjna ujrzała światło dzienne w 1996 roku
Aby obniżyć koszty pojazd opracowano wraz z nowym Porsche 911 (996). Boxster stracił co prawda smukłość konceptu, ale nadrzędnym celem było przetrwanie recesji, która dotknęła rynek. Lekarstwem na to miał być samochód przystępny cenowo. Ofertę skierowano do tych, którzy aspirowali do posiadania 911-tki, ale nie mieli odpowiednich środków, by zrealizować swoje marzenie.
Pierwsza generacja Boxstera otrzymała oznaczenie fabryczne 986 i wylądowała w Europie z 2,5-litrowym 6-cylindrowym wolnossącym boxerem o mocy 204 KM. W sumie auto doczekało się 4 generacji, stając się punktem odniesienia w swoim segmencie. Warto wspomnieć, iż w latach 1996-2003 Boxster był najlepiej sprzedającym się modelem Porsche, aż do debiutu SUV-a Cayenne.
Porsche Boxster 25 to specjalne wydanie na 25. urodziny
To wyjątkowy pakiet stylistyczny, odwołujący się do koncepcyjnego Boxstera z 1993 roku. Samochód w jubileuszowym wydaniu charakteryzuje się miedzianymi wstawkami w nadwoziu oraz felgach, z którymi kontrastuje stalowoszare malowanie. Nie zabrakło również specjalnych odznaczeń i emblematów, przypominających o wyjątkowej rocznicy Boxstera.
W kabinie króluje skóra w kolorze czerwonym (Bordeaux Red), z którą sąsiadują szczotkowane aluminium i czarne akcenty wykończeniowe.
Wszystkie Boxstery 25 – przewidziano łącznie 1250 sztuk – to modele GTS 4.0
To oznacza, iż za napęd posłużyła 4-litrowa 6-cylindrowa jednostka o mocy 400 KM. Współpracuje z nią 6-biegowa manualna przekładnia lub dwusprzęgłowa skrzynia PDK do wyboru. Na wyposażeniu znalazł się układ zawieszenia adaptacyjnego PASM oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z systemem Porsche Torque Vectoring.
Porsche Boxster 25 wyceniono na blisko 99 000 dolarów.
Zdjęcia: motor1.com