Porsche 911 S/T ma 525 KM i manualną skrzynię

profiauto.pl 1 rok temu

Porsche 911 S/T łączy wydajność torowego modelu GT3 RS z wizualną elegancją modelu GT3 Touring. Tak marka ze Stuttgartu świętuje 60. urodziny 911-tki.

Zacznijmy od nazwy S/T

Tak w wewnętrznej nomenklaturze nazywano pierwszą generację modelu 911 o wyścigowej charakterystyce. Wyróżniał się on lekkością, miał zmodyfikowane podwozie, silnik i hamulce, z drugiej strony nie posiadał rozbudowanych elementów aerodynamicznych.

Porsche 911 S/T nawiązuje do historycznego modelu z początku lat 70.

Auto jest lekkie i waży zaledwie 1386 kg, czyli o 32 kg mniej od 911 GT3 Touring. Z lekkiego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym wykonane są takie elementy, jak dach, przednie błotniki, drzwi, czy przednia pokrywa. Dodatkowo ten sam materiał zastosowano w klatce bezpieczeństwa, stabilizatorze tylnej osi oraz tylnym panelu usztywniającym.

Obręcze mierzące 20-cali z przodu i 21-cali z tyłu są z magnezu. Do tego mamy ceramiczne tarcze hamulcowe. Ponadto Porsche 911 S/T cechuje się mniejszą izolacją i ma lżejsze, mniej wygłuszające szyby.

Za napęd odpowiada 4-litrowy wolnossący bokser znany z 911 GT3 RS

Generuje 525 KM, a z przekazaniem tej mocy na tylne koła musi sobie poradzić nowa 6-biegowa manualna przekładnia o krótkich przełożeniach. Podane osiągi świadczą, iż wywiązuje się z tego zadania znakomicie.

Porsche 911 S/T przyspiesza do setki w 3,7 s i zaczyna hamować dopiero po osiągnięciu 300 km/h. istotną rolę odgrywa tu nowe lekkie sprzęgło z jednomasowym kołem zamachowym, które poza tym, iż wprowadza kolejną oszczędność na wadze (10 kg), to sprawia, iż 911-tka szybciej wkręca się na obroty.

Porsche 911 S/T powstanie w liczbie 1963 egzemplarzy

Każdy z nich wyceniono na 1 623 000 zł, ale można tę kwotę powiększyć o pakiet Heritage Design (+90 041 zł). Obejmuje on m.in. lakier Shore Blue Metallic i białe koła, numer startowy na drzwiach (od 0 do 99) oraz wykończenie foteli specjalną tkaniną. Nabywcy auta otrzymają również szansę zakupu wyjątkowego zegarka – Chronograph 1, za który trzeba zapłacić 61 700 zł.

Zdjęcia: Porsche

Idź do oryginalnego materiału