Porsche 911 GT3 Cup – 510 KM i nowy pakiet aerodynamiczny

profiauto.pl 3 lat temu

Porsche 911 GT3 Cup to najlepiej sprzedający się samochód wyścigowy na świecie. Nowa generacja 992, którą można startować w wyścigach GT3, właśnie zadebiutowała.

Auto zostanie udostępnione nie tylko zawodnikom Porsche Mobil 1 Supercup, ale również zespołom w krajowych pucharach Carrera, rozgrywanych w Europie, Azji i Ameryce Północnej.

Porsche 911 GT3 Cup zyskało nowe ulepszenia

Po pierwsze jest mocniejsze. przez cały czas wykorzystuje 4-litrowy wolnossący 6-cylindrowy silnik, ale jednostka generuje teraz 510 KM, czyli o 25 KM więcej od poprzednika. Co więcej, kręci się do 8750 obr./min. i została dostosowana do pracy na syntetycznym paliwie, obniżając przy tym emisję CO2. Nie zmieniła się wartość momentu obrotowego, która przez cały czas wynosi 470 Nm.

Aerodynamik ma odgrywać znacznie większą rolę w odniesieniu sukcesu na torze

Za muskularny wygląd Porsche 911 GT3 Cup odpowiada szerszy korpus. Auto bazuje na nadwoziu 911 Turbo i ma tylną oś szerszą o 28 mm od poprzedniej generacji. Poszerzono też przednie nadkola i dorzucono dodatkowe wloty powietrza przy tylnych kołach. Całość waży 1260 kg, czyli więcej o 35 kg od poprzedniej generacji i to pomimo tego, iż nadwozie składa się teraz z 70% aluminium i 30% stali (wcześniej było na odwrót). Sprawcą dodatkowej wagi jest nowa klatka bezpieczeństwa.

W nowej odsłonie wyścigowe Porsche charakteryzuje się większą siłą docisku i trzymaniem w zakrętach. Duża w tym zasługa poprawionego zawieszenia i nowego spojlera, który oferuje jedenaście stopni regulacji. Wszystkie ulepszenia mają przełożyć się na jeszcze lepsze osiągi i poprawę czasu okrążenia na torze.

Wnętrze inspirowane kokpitem Porsche 911 GT3 R

Oprócz zmienionej ergonomii, nowy kokpit zyskał duży kolorowy wyświetlacz, podświetlone elementy sterujące i nową kierownicę z tworzywa sztucznego, wzmocnionego karbonem. Kierowca zajmie miejsce na nowym, regulowanym na wysokość fotelu. Na uwagę zasługuje fakt, iż producent daje możliwość zamontowania dodatkowego fotela, dzięki czemu sportowa 911-tka może pełnić rolę torowej taksówki.

Porsche 911 GT3 Cup: cena

Przyjemność torowej jazdy Porsche wyceniła na 225 000 euro. To dosyć spora kwota, ale Niemcy podkreślają, iż przy projekcie auta wzięto pod uwagę aspekt ekonomiczny i opłacalność dla zespołów pod kątem eksploatacji i kosztów naprawy. Zweryfikują to wyścigi.

Pierwsze dostawy do klientów Porsche 911 GT3 Cup rozpoczną się w lutym 2021 roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału