Porsche 718 Cayman GT4 2023 jest dla prawdziwych

1 rok temu

Czy pamiętasz, kiedy byłeś mały i wszystko cię ekscytowało? Zabawki. Żywność. Terminy zabaw. W miarę dorastania rzeczy, którymi się ekscytujesz, zmieniają się i zwykle maleją. To wstyd, część smutku dorastania. Ale i tutaj dzieje się magia, ponieważ rzeczy, które cię ekscytują, są zwykle naprawdę wyjątkowe. Chcę wam powiedzieć, iż byłem bardzo podekscytowany prowadzeniem Porsche 718 Cayman GT4 z 2023 roku. I to mnie nie zawiodło.

2023 Porsche 718 Cayman GT4
Dostać jeden:

Wszystko, czego potrzebujesz, aby cieszyć się wrażeniami z jazdy. Układ kierowniczy, silnik, hamulce i dźwignia zmiany biegów zesłana z nieba sprawiają, iż jest to wyjątkowa rzecz.

Nie bierz jednego:

Zapłać albo wszędzie dostaniesz puste przełączniki. Nie tak szybki, jak niektóre samochody w swoim przedziale cenowym, zwłaszcza z sześciobiegową.

Wynik duszy: 10

Sama definicja maszyny z duszą.

Przegląd Porsche 718 Cayman GT4 2023

Oto jestem, nieco ponad rok od testowania samochodów (mam na myśli naprawdę ich testowanie) i wow, kilka szybkich rzeczy zaszczyciło mój podjazd. Szybkość, której nigdy nie wyobrażałem sobie, gdy miałem 18 lat, jest teraz codziennością. Co za czas, by żyć.

Ale zgubiliśmy coś po drodze. Prędkość zabija. W tym przypadku jest to zabita dusza. Turbosprężarki. Automatyczne skrzynie biegów. pojazdy elektryczne. Znasz moją ofertę – nie zakochujesz się w czasie 0-60.

A to Porsche 718 Cayman GT4 to najwolniejszy samochód wyczynowy, jaki kiedykolwiek testowałem. Jest też najlepszy. Aby nim jeździć, potrzebujesz prawdziwych umiejętności. Wyeliminujmy pozerów wydajności i zabierzmy to na przejażdżkę.

Wynik wydajności: 10. Bezbłędne zwycięstwo

Duże skrzydło, aby utrzymać to wszystko z tyłu.

Sześć prędkości. Sześć cylindrów. Cztery koła. Dwa siedzenia. GT4 daje trochę więcej, ale niewiele. To perfekcja z punktu widzenia wydajności. Nic dziwnego, iż kierowcy BMW często opuszczają markę na rzecz Porsche. Samochody są prawie zawsze po prostu lepsze. Powinny być, kosztują więcej.

Mimo to koszt nie równa się kompetencjom. Każda część tego samochodu działa w harmonii, zapewniając wrażenia z jazdy, które najlepiej można opisać jako nirwanę.

Silnik

Naciśnij to. Idź do Vrooma.

No prawie nirwana. Sześciocylindrowy silnik umieszczony pośrodku GT4 generuje moc 414 koni mechanicznych i moment obrotowy 309 funtów na stopę. To naprawdę wyjątkowa rzecz. Ochrypły i awanturniczy, podkręć go do czerwonej linii 8000 obr./min i rozkoszuj się dźwiękiem, którego nowe samochody po prostu już nie wydają.

Zerknij na krzywą mocy. Maksymalna moc jest dostępna przy 7600 obr./min, tuż przed czerwoną linią. Moment obrotowy tej sześciobiegowej skrzyni wynosi od 5000 do 6800. Oznacza to, iż musisz ostro prowadzić ten samochód, aby docenić jego możliwości i prędkość. Dobrze pasuje do mojego stylu jazdy, tak jak mój stary E92 M3.

Zabawne, iż wspominam o tym aucie, ponieważ jego S65 V-8 miał prawie identyczne wartości mocy (właściwie mniejszy moment obrotowy). Brawa dla Porsche za kontynuację tradycji. Ale jest trochę bardziej brzęczący i nie tak gładki jak ten specjalny młynek. Może to duża jak na sześciocylindrowy 4-litrowa pojemność skokowa, ale to nie jest V-8, ani choćby rzędowa szóstka. Nieważne, dzielę włos na czworo. Kocham cię, silniku. Proszę nie odchodź.

Przenoszenie

Nikt nie robi tego lepiej.

Istnieje wiele manualnych skrzyń biegów, które są lepsze niż te, które produkuje BMW, ale porównanie tych dwóch nie byłoby sprawiedliwe w stosunku do GT4.

Moim zadaniem jest opisanie wam, jak prowadzi się samochód, ale brakuje mi tutaj słów. To najlepsza kombinacja manualnej skrzyni biegów i sprzęgła, jaką kiedykolwiek jeździłem. Jakiś snik-snick z Hondy. Trochę mięśni Blackwinga. Niezwykle przewidywalne sprzęgło, które łapie nisko nad podłogą.

Jazda tym samochodem sprawi, iż po jakimś czasie zmęczysz się, co mi nie przeszkadza. Każde naciśnięcie i pociągnięcie manetki sprawia, iż ​​czujesz się jak Dominic Toretto. Może choćby przyłapiesz się na tym, iż zmienisz jego twarz w drodze na rodzinnego grilla.

Ok, ok, porównam. W M3 dźwignia zmiany biegów wydaje się być podłączona do czarnej dziury. Nic tam nie ma, żadnego smrodu. Ten GT4 równie dobrze mógłby mieć doskonale wyważony ciężar pod butem z Alcantary. Każdy bieg ma takie pozytywne zaangażowanie.

Uff. Potrzebuję zimnego prysznica od samego pisania o tym.

Układ kierowniczy i podwozie

Wow, to jest precyzyjne.

Podobnie jak w Kia EV6, podwozie Porsche 718 Cayman GT4 jest przygotowane na sukces dzięki konfiguracji układu napędowego. Silnik jest zamontowany pośrodku samochodu, nisko nad ziemią, dzięki czemu najcięższa część GT4 znajduje się kilka centymetrów nad podłogą.

Arkusz specyfikacji opowiada inną część historii. 718 waży zaledwie 3200 funtów. To najlżejszy samochód, jakim jeździłem od czasów Nissana 350Z. Ale to było 20 lat temu – jutro (może) kupisz GT4.

Pyszne składniki nie gwarantują smacznego posiłku, ale nie o to tu chodzi. Wszystko jest perfekcyjne. Jest wystarczająco dużo mocy, aby kopnąć ogon dla przyjemnego driftu, ale to nie jest M5, gdzie po prostu stukasz przepustnicę i palisz. Zamiast tego GT4 pyta „jaka jest najszybsza droga za rogiem?”, a następnie pozwala odpowiedzieć na to pytanie z siedzenia kierowcy. Ani gram nie zmarnowany, ani włos nie na miejscu. Krótki rozstaw osi oznacza, iż ​​jazda może być nieco sprężysta, ale nie warto o tym wspominać. Ustaw amortyzatory w trybie „turystycznym”, a GT4 równie dobrze może pełnić rolę Grand Touring.

Częścią tego, co sprawia, iż ​​to podwozie jest tak inspirujące, jest jego doskonałe sterowanie. Czy to jest hydrauliczne? Równie dobrze może być. Nie można zgadywać, ile masz przyczepności ani co robi tył samochodu. Czujesz to wszystko. A wszystko to na oponach zimowych. Zachwycający.

Nie myśl, iż GT4 wyrwie ci kierownicę z rąk, jak C7 Z06 – jest na to zbyt cywilizowany. Ale samochód będzie dla ciebie wyzwaniem. Odłóż telefon i jedź tym.

Hamulce

CCB są opcjonalne.

Więcej dobrych rzeczy. Mocny pedał inspiruje, bez konieczności włączania fantazyjnego trybu Sport. Ten testowy samochód był wyposażony w standardowe tarcze, ale Carbon Ceramic są opcjonalne.

Nie jechałem samochodem wystarczająco mocno, aby znaleźć jakiekolwiek blaknięcie i wątpię, abyś odkrył to na drogach publicznych (chyba iż jesteś głupi). jeżeli planujesz śledzić swoje GT4, mogę wybrać CCB, choćby po to, by dopasować się do możliwości reszty podwozia. Prowadzenie tego samochodu jest tak wygodne i łatwe, iż na torze może się okazać, iż jedziesz szybciej niż przewidywałeś.

M4 CSL jest szybszy niż ten Cayman. Osiąga swoją prędkość, pokonując chodnik (i ciebie) w celu poddania się. Nie ma finezji. Prowadź CSL tak mocno jak ten Cayman na torze, a albo jesteś Stigiem, albo zmierzasz w stronę ściany. Czy nie wolałbyś zamienić trzech sekund na okrążeniu na nieskończoną ilość przyjemności?

Ocena użyteczności: 5. Weekendowy wojownik

Dwa miejsca do przechowywania.

Jest mało prawdopodobne, aby Porsche 718 Cayman GT4 było Twoim jedynym samochodem. Ale jeżeli tak jest… będzie dobrze!

Głęboka skrzynia to idealne miejsce na zakupy spożywcze na cały tydzień, a klapa z tyłu pomieści worek marynarski lub mały bagaż. Wystarczy, aby Twoja wyjątkowa osoba zmieściła swoją garderobę na weekendowy wypad, a może choćby więcej.

W kabinie jest trochę ciasno. Uwielbiam powrót znikających uchwytów na kubki w desce rozdzielczej – nie ma mowy, żeby trzymały dużą mrożoną kawę podczas manewrów z wysokim przeciążeniem (naśladują uchwyty na kubki E9X, a jeżeli kiedykolwiek je miałeś, teraz się uśmiechasz) . Ale nie musisz się martwić o kawę w tym czymś. Będziesz całkiem rozbudzony.

Wybierasz się na wyścigi? Ładnie dopasowuję się do środka z dużą ilością miejsca na kask wokół mojej głowy. W GT4 siedzisz nisko, ale jakoś kabina zapewnia doskonałą widoczność.

Kufer jest wystarczająco głęboki, aby zmieścił się w nim worek marynarski lub inny miękki bagaż.
Natomiast tył oferuje więcej miejsca, wraz z dostępem do płynów silnikowych.

Wydajność: 7. Spraw, by śpiewała

Ręczny-zaopatrzony GT4 czytuje ofukany na 16 mpg mieście i 23 szosie. Będziesz średnio około 19. To lepiej niż G80 M3 z podręcznikiem (chociaż G jest cięższy i mocniejszy).

Ma 17-galonowy zbiornik, więc będziesz miał duży zasięg, aby zdobyć miejsca. Vette może zrobić lepiej ze względu na dezaktywację cylindra i automat, ale co tam. Daj mi to.

Funkcje i wygoda: 7. Wszystko, czego potrzebujesz, nic, czego nie potrzebujesz

Chociaż Porsche 718 Cayman GT4 nie jest karą, cierpi z powodu typowego traktowania samochodów typu P, polegającego na tym, iż wydaje więcej, aby dostać mniej. W świecie ekranów, cyfrowych kresek, wyświetlaczy Head-Up i innych elementów rozpraszających uwagę, GT4 jest jak dawka imbiru oczyszczającego paletę. Tak odświeżający. Twoje ciało jest gotowe na przyjęcie.

Zamknij się i jedź

Porsche wykonuje doskonałą robotę, przenosząc swoje DNA przez każdą generację samochodu. W rezultacie siedzenie w tym 718 jest bardzo podobne do siedzenia w 911 sprzed 30 lat. Wszystko jest tam, gdzie się tego spodziewasz. Tarcze przypominające chronograf są piękne, precyzyjne i łatwe do odczytania. Cyfrowy ekran osadzony w prawym kółku informuje o dodatkowych informacjach, ale obrotomierz znajduje się z przodu i na środku. Ten GT4 był również wyposażony w pakiet Chrono, dodający mały stoper na desce rozdzielczej

Wszystko, czego dotkniesz, to Alcantara lub skóra. Prawdziwy metal (aluminium?) zdobi dźwignię zmiany biegów i kierownicę (jest chłodna w dotyku). Stylowe elementy obejmują klamkę do drzwi wykonaną z materiału zamiast plastiku oraz pasy bezpieczeństwa w wybranym kolorze. Spodziewaj się, iż zapłacisz za każdą najmniejszą rzecz. A jeżeli nie, na konsoli środkowej znajduje się cały las pustych przycisków, które będą Ci stale o tym przypominać.

Pakiet Chrono dodaje stoper na desce rozdzielczej.

Nie ma tutaj bezkluczykowego uruchamiania – włóż brelok i przekręć. O tak, pamiętam, jak to teraz działa, trzymając go na ograniczniku, aż silnik się obróci. Uśmiech nie jest wymagany, aby to zadziałało, ale zdarza się jako naturalny produkt uboczny.

Infotainment jest typowy dla Porsche, czyli minimalistyczny i wydajny, a stereo Bose jest po prostu wystarczające, typowe dla samochodów z małymi kabinami. Ale tutaj choćby nie potrzebujesz stereo. Wystarczy opuścić okna.

Ile czasu minęło, odkąd musiałeś się kręcić i obracać?
Pasy bezpieczeństwa w kolorze nadwozia są opcjonalne.
Wystarczy, by poczuć się tu wyjątkowo.
Ponownie, opcjonalne, ale oparcia siedzeń mogą być pokryte skórą, a nie plastikiem.
Tutaj jest funkcjonalnie, choć trochę surowo.

Wyścigowe tempo

Wysuwając silnik z tyłka, typowe proporcje 911 wyrównują się. Porsche wzmacnia stylistykę pięknym tylnym skrzydłem, które wygląda, jakby pochodziło z GT3, wraz z przednią wargą, która adekwatnie ma „odrywać się” – wymiana to tylko kilkaset dolarów, jeżeli ją zeskrobujesz. Dobrze zrobiony. Grafika na spojlerze jest tutaj dodatkiem na rynku wtórnym, ale wygląda wspaniale, a Porsche powinno po prostu włączyć je jako opcję.

Samochód wygląda biznesowo w kolorze Shark Blue, opcja za 3540 USD, ale możesz łatwo oszaleć z niestandardowym kolorem farby na próbkę za 10 000 USD, a choćby zlecić Porsche pomalowanie Twojego GT4 na kolor, którego nigdy wcześniej nie próbowano za ponad 30 000 USD. Traktuj siebie.

Byłbym niedbały, gdybym nie wspomniał o dostawie Porsche Experience Center. Działa jak ten w BMW Performance Center i może sprawić, iż Twój dzień będzie jeszcze bardziej wyjątkowy. Możesz choćby zrobić dostawę euro, coś, co BMW zabiło po COVID.

Uwielbiałem skrzydło, które czasami wydaje się być przyczepione w samochodach takich jak to.

Porsche 718 Cayman GT4 sprawi, iż będziesz smutny

To może być ostatni samochód tego typu.

Gdy mój czas z 718 dobiegł końca, ogarnęło mnie przytłaczające uczucie rozczarowania. Nie dlatego, iż nie mógłbym już nim jeździć (choć to też było smutne), ale dlatego, iż ten samochód reprezentuje to, czym może być jazda. Szkoda, iż ​​zwykle nie pasuje do tego doświadczenia.

Naprawdę nie ma już „złych” samochodów. choćby Nissan Versa, najtańszy nowy samochód, jaki można kupić, jest standardowo wyposażony w automatyczną klimatyzację. Urządzenia podniosły poprzeczkę.

Ale ile jest dobrych samochodów? Rzeczy, które pragniesz posiadać, które naprawdę zmieniają twoje życie? Takich można spotkać znacznie rzadziej. GT4 może zamienić każdą przejażdżkę w wydarzenie. „Ugh, muszę iść na wizytę do mojego lekarza” zamienia się w „Muszę jechać na wizytę do mojego lekarza!” Skupiasz się na pozytywnych rzeczach.

Ten samochód sprawił, iż sprawdziłem moje konto bankowe i zobaczyłem, do czego zmierzają G80 w Cars & Bids. Gdyby tylko było czworo drzwi. Może to by to zepsuło. Ten samochód naprawdę nie jest dla dzieci.

Cayman i Cadillac CT-5 V Blackwing stoją samotnie na szczycie tablicy wyników dusz. Moja rada: kup jeden z tych samochodów, bo tak jak w dzieciństwie, zanim się zorientujesz… tak.

Dane techniczne Porsche 718 Cayman GT4 2023

Typ pojazdu: dwudrzwiowe coupe z silnikiem umieszczonym centralnie.

CENA

Podstawa: 106 500 USD
Zgodnie z testem: 125 840 USD

UKŁAD NAPĘDOWY

4,0-litrowy, wolnossący, sześciocylindrowy bokser
414 KM przy 7600
309 funtów na stopę przy 5500
Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów

WYMIARY

Rozstaw osi: 97,8 cala
Długość: 175,4 cala
Szerokość: 70,9 cala
Wysokość: 50,0 cala
Masa własna: 3208 funtów

EPA OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA

Mieszane/miasto/autostrada: 19/17/23 MPG
Zasięg: 388 mil

Dzięki Dave’owi za wydobycie jego pięknego GT4!

Chcesz sprawdzić swój samochód?

Jeśli mieszkasz w okolicy trzech stanów i chcesz, żebym to sprawdził, wyślij mi e-mail!

Wspieraj sprawę

Prowizje mogą być otrzymywane za linki do produktów na tej stronie. Pomóż, jeżeli możesz.

Używam korpusów i obiektywów aparatu Nikon, Westcott Ice Light 2, statywu Manfrotto, filtrów B + W oraz iMaca Pro, aby tworzyć dzieła sztuki, które tu widzisz.

Śledź nas na Instagramie @machineswithsouls

Podobają Ci się recenzje? Rozgłosić

Idź do oryginalnego materiału