Pomorze Zachodnie. Obwodnica Stargardu połączy się z drogą ekspresową S10

1 rok temu

Na zaprojektowanie obwodnicy Stargardu wykonawca będzie miał 17 miesięcy od podpisania umowy. Roboty budowlane zaplanowano na 15 miesięcy bez okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca. Za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Strabag o wartości 76 mln zł.

Od kilkunastu lat ominięcie Stargardu jest możliwe dzięki obwodnicy południowej w ciągu drogi ekspresowej S10. Z miasta zostanie też wyprowadzona DK20. Aktualnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do Stargardu. Na trasie jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań. Nowa obwodnica je ominie i wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta. Będzie o 2,9 km krótsza niż istniejąca DK20 (7,4 km). Czas przejazdu spadnie choćby czterokrotnie.

Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Jej początek to węzeł na połączeniu DK20 i drogi ekspresowej S10. Pobiegnie stąd na północ, przekroczy dolinę rzeki Krąpiel, przejdzie pod wiaduktem planowanym w ciągu drogi powiatowej i nad linią kolejową nr 202 Stargard–Gdańsk. Na końcu włączy się w istniejącą DK20, 500 m od granicy miasta.

Na Pomorzu Zachodnim w ramach programu budowy 100 obwodnic, poza drogą obwodową Stargardu pozostało osiem inwestycji. Trwa budowa obwodnicy Gryfina w ciągu DK31 i Szczecinka (DK20). Podpisano umowę na realizację drogi obwodowej Szwecji (DK22). Można budować trasę dla Kołbaskowa (DK31) i Przecławia i Warzymic (DK13). Obwodnice Wałcza i Rusinowa (DK22) są w przetargu, dla Złocieńca (DK20) jest on planowany, a dla drogi obwodowej Człopy realizowane są przygotowania.

Przeczytaj także: Droga ekspresowa S12. Jest umowa, będzie kolejny odcinek

Idź do oryginalnego materiału