Polska premiera Ferrari 296 GTS

2 lat temu

Ferrari 296 GTS to wersja z otwieranym dachem hybrydowego modelu 296 GTB. Auto napędza silnik silnik 2,9 l V6, który w połączeniu z elektrycznym rozwija moc 830 KM. Przyspieszenie do setki wynosi 2,9 s, a prędkość maksymalna 330 km/h. Cena? Ponad 340 tys. euro.

Po pierwszym w Polsce pokazie w salonie Ferrari Warszawa, model 296 GTS (Gran Turismo Spider) zawitał to salonu Grupy Pietrzak w Katowicach. Nowy model to w zasadzie wersja obecnego na rynku od 2021 r. Ferrari 296 GTB z otwieranym dachem. Auto wyposażono w dwuczęściowy sztywny dach typu hardtop. Jego automatycznie rozłożenie czy złożenie zajmuje 14 sekund, a całą operację można przeprowadzić jadąc z prędkością do 45 km/h.

W kabinie znalazł się nowy system multimedialny z cyfrowymi zegarami oraz dodatkowym wyświetlaczem dla pasażera, które, gdy silnik nie pracuje, są czarne i podkreślają minimalistyczny wygląd kokpitu. Specjalnie dla tego modelu zaprojektowano siedzenia z kontrastującymi rowkami, które współgrają z listwą krawędziową zestawu wskaźników, a skórzane wykończenia nadają wnętrzu ekskluzywny charakter. Co więcej, z tylną częścią nadwozia zostały zintegrowane aerodynamiczne klapy, które podczas jazdy z otwartym dachem ograniczają zawirowania powietrza, poprawiając komfort jazdy.

Nowy model napędza sześciocylindrowy silnik o pojemność 2,9 l pojemności (stąd oznaczenie symbolem 296). Benzynowa jednostka rozwija 663 KM, a łączna moc układu hybrydowego wynosi 830 KM. Nic więc dziwnego, iż auto przyspiesza od 0 do 100 w zaledwie 2,9 s, a prędkość maksymalna dochodzi do 330 km/h. Potężna moc jednostki napędowej trafia na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni DCT i E-Diff.

Warto dodać, iż system MGU-K, czyli silnik elektryczny, który ładuje akumulator wysokiego napięcia, włącza silnik spalinowy, dostarcza mu dodatkowy moment obrotowy (315 Nm) i moc (do 167 KM) oraz umożliwia jazdę w całkowicie elektrycznym trybie eDrive. Układ zasilany jest z baterii o pojemności 7,45 kWh umieszczonych w podłodze za siedzeniami. Znany z innych modeli Ferrari selektor eMannetino pozwala kierowcy na wybór jednego z czterech trybów pracy układu jezdnego i napędowego.

Nowe Ferrari 296 GTS kosztuje 340 tys. euro i już można składać na nie zamówienia, chociaż odbioru samochodu można się spodziewać nie wcześniej niż w drugiej połowie przyszłego roku.

A więcej na temat nowego modelu legendarnej marki z Maranello napiszemy w grudniowym wydaniu magazynu VIP Menadżer Floty.

Tomasz Szmandra

Idź do oryginalnego materiału