Polscy klienci testują eActrosa 600

3 dni temu

Przez cztery dni, od 8 do 11 października klienci sieci dealerskiej Daimler Truck Polska testowali pod Nadarzynem eActrosa 600 z pełnym obciążeniem 40 t, w realnych warunkach drogowych.

W podwarszawskim Nadarzynie rozpoczęło działalność nowe centrum szkoleniowe TruckTraining, którego kluczowym zadaniem będzie dzielenie się z klientami wiedzą i doświadczeniem w zakresie elektromobilności – w tym eksploatacji pojazdów ciężarowych z napędem akumulatorowym Mercedes-Benz Trucks i FUSO. To tam Daimler Truck Polska zaprosił pierwszych 32 klientów swojej sieci dealerskiej do praktycznego przetestowania eActrosa 600 w realnych warunkach drogowych. Testy odbyły się dwa tygodnie po oficjalnej polskiej premierze najnowszego elektrycznego ciągnika Mercedes-Benz Trucks, która miała miejsce podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. Przez cztery dni, od 8 do 11 października każdy z nich w asyście profesjonalnego instruktora TruckTraining mógł pokonać zestawem z naczepą obciążonym do 40 t DMC wyznaczoną przez trenerów trasę, liczącą 42 km. Co istotne – odcinek testowy zapewniał różne warunki: pojazd poruszał się zarówno po zwykłych drogach dojazdowych, jak i ciasnych rondach oraz przede wszystkim po trasie szybkiego ruchu. Była zatem możliwość sprawdzenia wszystkich systemów wspomagania i bezpieczeństwa, w tym inteligentnego tempomatu ePPC, systemu One Pedal Drive, a także przećwiczenia efektywnego zarządzania odzyskiem energii, czyli rekuperacją. Każdą jazdę testową poprzedzało wprowadzenie teoretyczne – Damian Rendzikowski, eConsultant Daimler Truck Polska, zaznajamiał klientów z technologią i możliwościami pojazdu, a instruktorzy TruckTraining z obsługą systemów. – Zaproszenie na jazdy testowe spotkało się z ogromnym zainteresowaniem klientów – a po ich zakończeniu z bardzo pozytywnym odbiorem eActrosa 600 – powiedział Damian Rendzikowski. – Niemal wszyscy mogli usiąść za kierownicą i byli bardzo zadowoleni z takiej możliwości. Wcześniej słyszeliśmy wiele wątpliwości co do zasięgu, wydajności – tymczasem jazdy w Nadarzynie pozwoliły klientom przekonać się osobiście, iż to, co deklarujemy, jest realne: gwarantowane 500 km zasięgu na jednym ładowaniu przy pełnym obciążeniu. choćby przy wykorzystaniu mało ekonomicznej funkcji booster, czyli maksymalnego przyspieszenia samochodem o mocy ok. 800 KM, średnie zużycie wynosiło 104 kWh na 100 km, co oznacza choćby większy zasięg, niż deklaruje producent. Kierowca w pojedynczej obsadzie w normalnym czasie pracy, czyli w ciągu 4,5 h, raczej przejeżdża maksymalnie ok. 300-400 km, a czasem choćby mniej, zatem w wielu przypadkach choćby nie będzie musiał doładowywać pojazdu podczas pauzy, żeby móc pracować cały dzień.

Idź do oryginalnego materiału