Oto nowe Porsche 911 GT3

rallyandrace.pl 3 godzin temu
Zdjęcie: Porsche


Październik to fantastyczny okres dla fanów motoryzacji. W przeciągu kilkunastu dni swoje flagowe modele pokazali McLaren i Ferrari, a teraz Porsche pokazało światu nową wersję jednego ze swoich najsłynniejszych modeli: 911 GT3.

Od czasu pojawienia się tej wersji na rynku w 1999 roku, premiera nowego Porsche 911 GT3 to jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w świecie motoryzacji. To właśnie ten model służy za bazę do większości wyścigówek Porsche, zatem jego adekwatności jezdne muszą być doskonałe.

Tym razem, z okazji 25-lecia 911 GT3, Porsche wprowadziło dwa warianty tego sportowego auta: torowy model z tylnym skrzydłem oraz wersję Touring, oferującą bardziej stonowaną stylistykę, która jednak nie rezygnuje z osiągów.

Prawdziwa spalinowa bestia

Większość fanów prawdopodobnie ucieszy się, iż Porsche nie zamontowało w nowym GT3 hybrydowego układu napędowego, jak w modelu GTS. Pod «maską» znajdziemy 4-litrowy wolnossący silnik bokser, generujący 510 KM i 450 Nm momentu obrotowego.

Ponieważ moc nie wzrosła, poprawione osiągi związane są z niższą masą – w najlżejszej konfiguracji najnowsze 911 GT3 waży zaledwie 1420 kg – oraz skrzynią biegów, której przełożenie główne skrócono o osiem procent. Jak podaje producent, wersja z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią PDK przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 311 km/h. W ofercie jest też 6-biegowy manual.

Fot. Porsche

Jak można się spodziewać, nowa generacja wiąże się z poprawioną aerodynamiką oraz wszystkimi systemami. Jak wyjaśnił były fabryczny kierowca wyścigowy i ambasador marki Jörg Bergmeister: „Na torze nowe 911 GT3 zapewnia jeszcze lepszą kontrolę – dzięki zoptymalizowanemu zestrojeniu amortyzatorów odznacza się jeszcze spójniejszym trzymaniem i lepiej radzi sobie na nierównościach oraz podczas pokonywania krawężników. System zapobiegający nurkowaniu zauważalnie zmniejsza pochylenie podczas hamowania. W rezultacie równowaga samochodu w każdych warunkach pozostaje znacznie bardziej stabilna”.

Na tor i do podróży

Klienci mogą dostosować auto do swoich potrzeb, wybierając różne pakiety, jak np. Weissach (nazwa pochodzi od miejscowości, gdzie siedzibę ma Porsche Motorsport), który pozwala na jeszcze większe zindywidualizowanie pod kątem jazdy torowej.

Fot. Porsche

Wersja Touring, która pojawia się równocześnie z torowym modelem, charakteryzuje się subtelniejszym wyglądem, z tylnym spojlerem wysuwanym automatycznie, zamiast stałego skrzydła. Wnętrze tej wersji wykończone jest wysokiej jakości skórą, a po raz pierwszy oferowane są także tylne siedzenia, co zwiększa praktyczność modelu w codziennym użytkowaniu.

Fot. Porsche

Przy okazji premiery nowego modelu zapowiedziano także towarzszący mu ekskluzywny chronograf Porsche Design, który będzie dostępny wyłącznie dla właścicieli nowego 911 GT3. Zegarek ten, z ultralekką kopertą z tytanu, nawiązuje swoim wzornictwem do samochodu.

Nowe Porsche 911 GT3 i 911 GT3 Touring trafią do sprzedaży pod koniec 2024 roku, a ich cena wyniesie 1 103 000 zł.

Idź do oryginalnego materiału