Polacy nie muszą czekać na Toyotę Urban Cruiser. W rozmiarze Dacii Duster mają idealnego, niedrogiego SUV-a do miasta i na wieś

3 godzin temu

Zakup niedrogiego SUV-a w niskiej cenie to marzenie wielu Polaków. Dacia Duster przez cały czas stanowi punkt odniesienia w tym segmencie, jeżeli chodzi o cenę, ale wielu odkryło znacznie lepszą opcję. Nie nosi logo budżetowej marki i świetnie się sprawdza poza asfaltem w cenie, która pozostawia daleko wielu rywali.

Polacy odkryli bardzo interesującego SUV-a, który jest lepszy we wszystkim od Dacii Duster

Dacia doskonale zdaje sobie sprawę, iż jej Duster, choć przez cały czas stanowi punkt odniesienia w swoim segmencie, to ma coraz więcej rywali. Taki „mini Land Cruiser” Toyoty wkraczając na rynek, poważnie zagrozi konkurentom, ale zanim to się stanie, Polacy zobaczyli świetną alternatywę w ofercie Jeepa. Średniej wielkości SUV, który świetnie się nadaje do jazdy w mieście i poza asfaltem jest w naprawdę ciekawej cenie.

Jeep Avenger ma cenę i rozmiar Dacii Duster, ale to pod każdym względem lepsza opcja. Nie dość, iż jest bardziej współczesny, to lepiej odpowiada na potrzeby zdecydowanej większości kierowców.

Entuzjaści napędu 4×4 nie muszą czekać na nadchodzącego Urban Cruisera Toyoty. W ofercie polskich salonów odkrywają Jeepa Avengera 4xe. W cenie od 144 600 zł łączy on zalety układu hybrydowego z najnowocześniejszą technologią AWD. Taka konfiguracja z 6-biegową skrzynią automatyczną zapewnia napęd 4×4 i umożliwia jazdę w trybie w pełni elektrycznym ( przy niskich prędkościach). Ponadto dzięki prześwitowi 210 mm i głębokości brodzenia 400 mm dojedzie tam, gdzie wielu konkurentów nie może. Opcja hybrydowa z napędem na przód jest do wzięcia od ręki za 108 900 zł ( ALTITUDE). Z uwagi na fakt, iż to oferta z wyprzedaży długo nie będzie czekać.

Jeśli problemem jest cena, to wielu sięga po opcję z silnikiem benzynowym, która startuje od 111 350 zł. Trzeba jednak wiedzieć, iż Jeep oferuje rabaty i można mieć eleganckiego SUV-a z 2025 roku już za 110 000 zł, albo kupić od ręki u dealerów za 93 000 zł. Spójrzmy zatem na wyposażenie i specyfikację tego modelu.

fot. materiały porducenta

Jeep Avenger zaczyna stawać się punktem odniesienia w swojej kategorii

Jak widać w konfiguratorze marki, podstawowa wersja benzynowa tego modelu otrzymuje silnik 1,2 turbo o mocy 100 koni mechanicznych i manualną skrzynię biegów. Model zadowala się zużyciem paliwa na poziomie 5,7–5,9 l/100 km. jeżeli chodzi o osiągi, to benzynowy Avenger potrzebuje 10,6 sekundy, by rozpędzić się do 100 km/h, a prędkość maksymalna wynosi 184 km/h. Wyposażenie obejmuje m.in.:
-bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu przyciskiem START/STOP,
– manualną klimatyzację,
– lusterko wsteczne z funkcją dzień/noc,
– regulowany manualnie w 4-płaszczyznach fotel pasażera i w 6-płaszczyznach fotel kierowcy,
– elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne,
– reflektory przednie LED,
– system zarządzania trakcją Selec-Terrain z trybami Normal, Eco, Sport, Snow, Mud, Sand,
– tempomat,
– tylne czujniki parkowania,
– system multimedialny Uconnect – 10,25″ ekran dotykowy, Bluetooth, Android Auto, Apple CarPlay.

Jeep Avenger wypada więc zdecydowanie lepiej od najprostszej Dacii Duster. Nic więc dziwnego, iż dla wielu staje się lepszą opcją. Słupki sprzedaży w Europie wskazują na to, iż Jeepowi udało się zrobić tak dobry samochód i ofertę, że Avenger jest najlepiej sprzedającym się samochodem producenta. Na dodatek zaczyna stawać się punktem odniesienia w swojej kategorii. Wypada bardzo korzystnie pod względem ceny, a bogata oferta obejmująca różne rodzaje mechaniki i świetną relację jakości i ceny sprawia, iż jest wielu takich, którzy wolą zapłacić choćby za model podstawowy Avengera, niż wybrać Dacie.

Jeep Avenger jest w ofercie w wielu opcjach mechanicznych do wyboru, fot. oświetlenie Ambiente, materiały producenta
Idź do oryginalnego materiału