Polacy kupują auta premium. Wyraźne wzrosty na rynku

2 dni temu

Choć niektórzy mogą być zaskoczeni, coraz większa liczba obywateli nadwiślańskiego kraju pozwala sobie na drogie samochody. Skąd mają na to pieniążki? Z pracy i umiejętności.

Dziś możemy już bez kompleksów patrzeć na siebie na tle szeroko pojętego Zachodu. Oczywiście, iż w Niemczech czy Francji zarabia się więcej, niż u nas, ale i tak wzbogacamy się w szybkim tempie. Dowodem tego może być sytuacja rynku motoryzacyjnego, która ujawnia, iż Polacy kupują auta premium w coraz większej liczbie.

I to oczywiście cieszy. Im więcej nowych, porządnych pojazdów na drogach, tym bezpieczniej. W tej kategorii, współczesne pojazdy są znacznie lepiej przystosowane do jazdy, nich ich piętnastoletni protoplaści. Potwierdzają to zastosowane rozwiązania chroniące użytkowników i otoczenie.

Jak podaje Instytut SAMAR, sprzedaż samochodów klasy premium wzrasta. Zebrane dane dotyczące ich rejestracji jednoznacznie wskazują pozytywną tendencję. Właśnie dlatego postanowiliśmy się przyjrzeć, jak wygląda czołówka.

Polacy kupują auta premium – i to widać

Skąd ten wspomniany wzrost? Większe zarobki czy dobre oferty finansowania mają na to wpływ, ale trzeba również dodać, iż różnice w kosztach zakupu między markami premium a tymi popularnymi są najmniejsze w historii. Dopiero w topowych klasach można dostrzec wyraźne skoki cenowe.

Uwzględniając dane z września, łącznie zarejestrowano 10 056 nowych aut klasy premium. To oznacza wzrost o 17,8 procenta w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Uwzględniając minione osiem miesięcy (styczeń-wrzesień), wzrost pozostało większy i wynosi 22,1 procenta, co przekłada się na 96 493 zarejestrowane, nowe samochody.

Polacy kupują auta premium w coraz większej liczbie, co widać na drogach. Która marka dominuje? Tak naprawdę są trzy, które wyprzedzają cała resztę. W okresie styczeń-wrzesień, pierwsze miejsce zajmuje Audi z wynikiem 21 295 egzemplarzy. Druga lokata przypada Mercedesowi, którego modele zarejestrowano 20 327 razy. Podium dopełnia BMW z wynikiem 19 972 egzemplarzy. Na czwartej pozycji znajduje się Volvo (10 703 sztuki), a na piątej – Lexus (10 703 sztuki).

Volvo XC60

Ranking modeli też prezentuje się ciekawie. Na pierwszym miejscu (w ujęciu ośmiu miesięcy) znajduje się Volvo XC60 (4490 egzemplarzy) – absolutny bestseller. Gdyby w ofercie był diesel, ten wynik byłby jeszcze wyższy. Drugie miejsce, dość zaskakująco, zajmuje Lexus NX (4079 sztuk), którego najnowsze wydanie przypadło do gustu lokalnych klientów. Na podium jest też Audi A4 z wynikiem 3778 egzemplarzy.

Co ciekawe, kolejne trzy miejsca również zajmują modele Audi: A3 (3411 sztuk), Q5 (3376 sztuk) oraz Q3 (3280 sztuk). W pierwszej dziesiątce są też Volvo XC40 (3003 sztuki), Mercedes-Benz GLC (2902 sztuki), BMW serii 3 (2889 sztuk) i BMW X5 (2626 sztuk).

Wnioski nasuwają się same. Polacy lubią i coraz częściej wybierają auta premium. I są to przede wszystkim SUV-y – nie tylko niemieckich marek. Uwzględniając listę SAMAR-u mamy tylko jedno zastrzeżenie. Tesla to marka popularna, a nie premium, choć jej obecność w tym zestawieniu pokazuje, jak skuteczny jest jej marketing.

Idź do oryginalnego materiału