Pierwsze Ferrari Purosange na sprzedaż w Trójmieście

4 godzin temu

W salonie B&W Partners, jedynym takim obiekcie w Trójmieście oferującym wyjątkowo ekskluzywne samochody, zaparkowało pierwsze Ferrari Purosange. Ten SuperSUV od elitarnej włoskiej marki to wciąż duża rzadkość na drogach, szczególnie w rejonie Trójmiasta. Model prezentowany na zdjęciach to mocno doposażony i zindywidualizowany fabrycznie nowy egzemplarz, który bardzo gwałtownie znalazł nowego właściciela.

Ferrari Purosange było odpowiedzią Scuderii na SUV’a od Lamborghini, czyli model Urus. Jednak w przeciwieństwie do niego, nie jest przebudowanym modelem innej marki (w przypadku Lamborghini to Audi Q8), ale samodzielną konstrukcją.

W 2022 roku, po latach oczekiwań międzynarodowego środowiska motoryzacyjnego, Ferrari zaprezentowało Purosangue. Pierwszy w ponad 75-letniej historii marki samochód czterodrzwiowy i w pełni czteromiejscowy.

Purosangue po włosku oznacza „pełnej krwi”. I wedle założeń projektowych ma on oferować pełnię możliwości tego producenta, znanych od lat. A od początków istnienia marki, samochody 2+2 (czyli z dwoma przednimi i dwoma mniejszymi tylnymi siedzeniami) odgrywały znaczącą rolę w jej strategii, jednak nigdy nie były to samochody w pełni 4-osobowe.

Purosangue ma silnik umieszczony centralnie z przodu, a skrzynię biegów z tyłu, co tworzy sportowy układ przeniesienia napędu. Jednostka przenoszenia mocy (PTU) jest zamontowana przed silnikiem, tworząc unikalną przekładnię 4×4. Zapewnia to rozkład masy 49:51%, który inżynierowie Maranello uznali za optymalny dla samochodu sportowego z silnikiem umieszczonym centralnie z przodu.

To jedyny samochód o takich proporcjach, który posiada umieszczony centralnie z przodu, wolnossący silnik V12 z których słyną auta Ferrari. Dostępny jest on w nowej konfiguracji, aby zapewnić pojazdowi większą moc niż jakikolwiek inny w tym segmencie, generując 725 KM przy 7750 obr./min, a jednocześnie gwarantuje on najbardziej porywający dźwięk silnika marki Ferrari. Co więcej, dostarcza on 80% momentu obrotowego choćby przy niskich obrotach – 2100 obr./min, a jego szczytowy moment obrotowy 716 Nm dostępny jest przy 6250 obr./min.

Lekkie nadwozie kluczem do perfekcyjnego prowadzenia

Dolna część podwozia wykonana jest w całości z wysokowytrzymałego stopu aluminium i czerpie z ogromnego doświadczenia Ferrari w optymalnym wykorzystaniu tych lekkich stopów. Podwozie jest lżejsze niż w poprzednich czteromiejscowych modelach Ferrari, mimo iż Purosange jest większe.

Nadwozie z kolei wykonane jest z różnych materiałów, od aluminium po włókno węglowe, z zastosowaniem stali o wysokiej wytrzymałości w newralgicznych miejscach i złączeniem mechanicznym dzięki kleju konstrukcyjnego. Gwarantuje to maksymalną wytrzymałość w wymaganych miejscach, a także lekkość w obszarach nienarażonych na naprężenia.

Stal o wysokiej wytrzymałości została wykorzystana do wykonania prętów antywłamaniowych, wzmocnień głównych węzłów oraz słupka B. Dbałość o szczegóły na etapie projektowania zaowocowała również zastosowaniem różnych materiałów w poszczególnych elementach. Przykładem jest pojedynczy zawias tylnych drzwi: część stała jest wykonana z odlewu aluminiowego, a część ruchoma z tłoczonej na gorąco stali.

Dach z włókna węglowego pozwolił na obniżenie masy i środka ciężkości. Przeprojektowanie nadwozia od podstaw pozwoliło również na zastosowanie tylnych drzwi otwieranych do tyłu (tzw. drzwi powitalnych), które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, jednocześnie zachowując jak najbardziej kompaktowe wymiary samochodu.

Kabina wyposażona jest w cztery przestronne, podgrzewane, sterowane elektrycznie fotele, a bagażnik jest największy, jaki kiedykolwiek widziano w Ferrari. Co więcej, tylne siedzenia można złożyć, aby jeszcze dodatkowo go powiększyć.

W Ferrari liczą się osiągi i tutaj Purosangue oferuje wiodące wyniki w swojej klasie – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 s i od 0 do 200 km/h w 10,6 s.

Cena zależnie od wyposażenia waha się od ponad 2 do ponad 3 milionów złotych.

Idź do oryginalnego materiału