
To SUV z gatunku tych, które trafią w gusta zdecydowanej większości kierowców. Zachowuje idealny kompromis w kwestii rozmiaru, wyposażenia, technologii, czy silników. Można odnieść wrażenie, iż wszystko jest tutaj dokładnie tak, jak powinno. Pod względem designu zachwyca. Silniki są z jednej strony dosyć mocne, z drugiej jednak przez cały czas ekonomiczne. A roczniki w połączeniu z ceną sprawiają, iż to jeszcze bardziej kusząca propozycja.
Spis treści:
- Segment, który rządzi na rynku
- Mazda CX-3 – wybór dla wszystkich
- Silniki i spalanie
- Niskie ceny nowoczesnych roczników
SUV, który spodoba się wszystkim?
W pierwszym półroczu 2025 roku jeszcze bardziej unaocznił się trend, który obserwujemy w motoryzacji od długiego czasu. Kiedy w wielu segmentach notuje się spadki, dwa konkretne przez cały czas zdecydowanie rosną. Tymi dwoma segmentami, które jednocześnie są zdecydowanie największymi na rynku, są… SUV-y i crossovery – małe oraz średniej wielkości. To doskonale pokazuje upodobania Polaków. Na wstępie podkreśliłem, iż mowa dziś o samochodzie z gatunku tych, które automatycznie trafiają w gusta zdecydowanej większości kierowców. Mazda CX-3 będąca SUV-em segmentu B jest bowiem statystycznie czymś, co było wręcz skazane na sukces.
fot. MazdaMazda CX-3 pojawiła się na rynku pod koniec 2014 roku. Mowa zatem o samochodzie wciąż stosunkowo nowym i świeżym. Wizualnie samochód prezentuje się znakomicie. Japońskiej marce trzeba oddać to, iż ich ówczesny język stylistyczny był kapitalny i trzeba to podkreślić. Sam SUV miał spory zakres konfiguracji. Była dostępna skrzynia biegów manualna oraz automatyczna, napęd na cztery koła, lub wyłącznie na przednią oś. Choć wyboru w silnikach nie było ogromnego… tak czy inaczej każdy mógł znaleźć tutaj coś dla siebie.
Mazda, która trafia w gusta większości
Benzynowe jednostki to 2.0 SkyActiv-G. W zależności od wersji, generowały 120, lub 150 koni mechanicznych. Diesle to z kolei 1.5 lub 1.8 SkyActiv-D o mocy 105 lub 115 koni. Mogliśmy pójść zatem bardziej w kierunku większej mocy i dynamiki… albo w kierunku oszczędności. Raportowane średnie spalanie w przypadku benzyniaków to okolice 6,5 litrów, zaś w przypadku diesli choćby okolice 5 litrów. Mechanicznie samochód przez cały czas jest bardzo doceniany – czy to w kwestii silników, skrzyni biegów, czy układu jezdnego. Wytrzymałość również jest tutaj na odpowiednim poziomie a wyposażenie było całkiem bogate i nowoczesne.
fot. MazdaZ racji na fakt, iż Mazda CX-3 została zaprezentowana pod koniec 2014 roku, najtańsze egzemplarze dostępne dziś na rynku aut używanych to oczywiście roczniki 2015. Bardzo szeroki wybór rozpoczyna się dziś w okolicach 40 tysięcy złotych. I warto podkreślić, iż znajdziemy tu nie tylko rzeczony rocznik 2015, ale również 2016 a choćby 2017. Również z przebiegiem znacznie poniżej 200 tysięcy kilometrów – warto to podkreślić. Dla wielu osób taki ładny, używany SUV może być dziś naprawdę niezłą okazją.
Zdjęcia: Mazda

3 tygodni temu
















