Piękna Alfa Romeo ma już 10 lat. W momencie premiery była marzeniem, dziś kosztuje o wiele mniej

2 godzin temu

Jakie jest wasze pierwsze skojarzenie, kiedy pomyślicie o marce Alfa Romeo? Ja osobiście mam przed oczami piękne samochody o włoskim temperamencie. Łączące w sobie elegancję i styl z wyraźnie sportowym usposobieniem. Wszystko to podkreśla pewna transformacja, którą producent przeszedł w drugiej dekadzie XXI wieku. Nowe samochody trafiające na rynek od razu przyciągały ogromną uwagę. Dziś, po latach, ceny są zdecydowanie bardziej przystępne.

Spis treści:

  • Nowa Alfa Romeo zachwyciła
  • Sportowe usposobienie
  • Znakomite opinie i oceny
  • Dziś do kupienia o wiele taniej

Ta Alfa Romeo stała się marzeniem wielu osób

Najpierw Alfa Romeo postanowiła zaprezentować usportowioną wersję swojego nowego samochodu. Nazwa Quadrifoglio zelektryzowała fanów motoryzacji niemal od razu. Wielu pomyślało: chciałbym kiedyś takiego mieć. W 2016 roku na rynku pojawiła się wersja standardowa i Giulia zyskała nieco bardziej przyziemne wcielenie. Czterodrzwiowym sedan segmentu D musiał się podobać – połączenie klasy, elegancji, stylu i sportowego usposobienia było widoczne z daleka. Włoska piękność natychmiast stała się bardzo popularna.

fot. Alfa Romeo / Stellantis

Jeśli chodzi o samo „sportowe usposobienie”, wszystko zależy oczywiście od konkretnej wersji. W opcji podstawowej mieliśmy 2-litrowe benzynowe silniki o mocy 200, lub 280 koni mechanicznych. Dla fanów jednostek wysokoprężnych, pojawiły się też wersje z 2.2 MultiJet 2 w trzech wariantach mocy – 150, 180 oraz 210 koni. Nie można tutaj oczywiście nie wspomnieć o flagowym Quadrifoglio. Tę wersję napędzało 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 koni. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało tutaj niecałe 4 sekundy! Choć oczywistym jest, iż szukając dziś „tańszej” Giulii, nikt choćby nie weźmie pod uwagę topowej odmiany Quadrifoglio.

Ile teraz kosztuje?

Samochód uzyskał maksymalną ocenę w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Dostępny był z manualną, lub automatyczną skrzynią biegów oraz z napędem na cztery koła, bądź na tylną oś. To sedan segmentu D – był bardzo przestronny i miał spory bagażnik. Można potraktować go dziś jako samochód rodzinny. W bazie „Autocentrum” Alfa Romeo Giulia ma znakomitą średnią ocenę na poziomie 4.6 na 5 a 98% kierowców twierdząco odpowiada na pytanie, czy kupiliby ją ponownie. Główne zalety: układ jezdny, silnik oraz skrzynia biegów. Pod względem mechanicznym – samochód zachwycał. Natomiast był też bardzo komfortowy i świetnie wyposażony. Użyto tutaj materiałów wyższej jakości i najnowszych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, czy infotainmentu.

fot. Alfa Romeo / Stellantis

Alfa Romeo Giulia stała się absolutnym hitem i marzeniem wielu osób. Dziś mija jej już 10 lat na rynku, więc oczywiście ceny używanych egzemplarzy są coraz bardziej atrakcyjne. Aktualnie rozsądny wybór rozpoczyna się w okolicach 60 tysięcy złotych, co wydaje się uczciwą ceną biorąc pod uwagę jakość samochodu. Oczywiście mowa tutaj o standardowej wersji. W przypadku Quadrifoglio trzeba jednak liczyć się z wydatkiem rzędu przynajmniej 200 tysięcy złotych. Niektóre egzemplarze dostępne w tym momencie na „Otomoto” dobijają wręcz do 300 tysięcy.

Zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis

Idź do oryginalnego materiału