Oscar Piastri okazał się najszybszy podczas jedynego treningu F1 w Katarze. Kierowca McLarena był nieco szybszy od Lando Norrisa i trzeciego w klasyfikacji Fernando Alonso.
Przed ostatni weekend sezonu 2025 F1 to wyjątkowe Grand Prix z kilku powodów. Po pierwsze na uwagę zasługuje fakt, iż drugi raz na torze Lusail Pirelli wytycza maksymalny limit okrążeń dla swoich opon. Poprzedni raz taka sytuacja miała miejsce w sezonie 2023. Po drugie — po niedzielnym GP Kataru Lando Norris może zostać mistrzem świata. Aby tak się stało kierowca McLarena, musi zdobyć o dwa punkty więcej, niż Oscar Piastri i Max Verstappen. Po trzecie — Brytyjczyk będzie miał okazje do powiększenia swojego dorobku dwa razy, gdyż 23. runda tegorocznej rywalizacji to zarazem szósty i ostatni weekend F1 ze sprintem.
Tym samym zmieniony format tradycyjnego weekendu GP oznacza, iż kierowy tylko podczas pierwszej sesji na torze mogli testować ustawienia i zastanawiać się nad strategią na niedzielny wyścig.
Jedyny trening od ustanowienia czasu odniesienia rozpoczął Max Verstappen. Holender zanotował 1:25.047, korzystając jak reszta kierowców z mieszanki twardej C1. Wynik kierowcy Red Bulla po chwili poprawił o ćwierć sekundy George Russell, który zanotował rekord ostatniego sektora. Zawodnik Mercedesa nie cieszył się z prowadzenia długo, gdyż po chwili Carlos Sainz Jr wskoczył na P1, a jeszcze lepiej poradził sobie Nico Hulkenberg, uzyskując najlepszy wynik na poziomie 1:24.225.
Mocną próbę na kolejnym swoim kółku przejechał Verstappen, bijąc rekordy we wszystkich sektorach i ustanawiając najlepszy wynik na poziomie 1:23.343. Blisko tempa czterokrotnego mistrza świata F1 był Piastri. Wicelider klasyfikacji generalnej zamknął swoją próbę z czasem o tylko niespełna 0,2 sekundy gorszym. Jeszcze szybciej pojechał Sainz. Zawodnik Williamsa zatrzymał stoper 0,050 sekundy później, niż uczynił to Verstappen.
Do granicy 1:23.000 zbliżył się po blisko kwadransie Piastri. Australijczyk zanotował dwa rekordowe sektory i objął przewodzenie w tabeli. Chwilę po próbie kierowcy z nr 81 granicę 83 sekund złamał Russell, notując 1:22.962.
Problemy ze stabilnością samochodu dosięgły Verstappena. Holender na swojej szybkiej próbie stracił nieco kontroli na wyjściu z zakrętu, musiał ratować się wyjazdem poza krawężnik. Kierowca Red Bulla od razu poinformował swój zespół o tym dziwnym zachowaniu RB21.
Szybkie kółko przejechał za to Kimi Antonelli. Włoch awansował na P1 przed swojego zespołowego kolegę, ale tempo podkręcił także Fernando Alonso, Verstappen i Russell, którzy kolejno zmieniali się w klasyfikacji najlepszych wyników jedynego treningu.
Tempa czołówki złapać z kolei nie mogli kierowcy Ferrari. Lewis Hamilton po blisko połowie sesji plasował się dopiero na 10. miejscu, a Charles Leclerc na P13. Monakijczyk bardzo narzekał na balans swojego samochodu i kilkukrotnie wypadał z toru na szybkich próbach, a upust frustracji z tego faktu przekazywał przez radio zespołowe.
Kwadrans przed zakończeniem treningu w Katarze na oponach miękkich na torze pojawił się duet kierowców Haasa i Racing Bulls. Użytek z ogumienia C3 zrobił Oliver Bearman, awansując w tabeli na trzecie miejsce, a także Isack Hadjar, który wykręcił najszybszy czas, notując 1:21.819.
Dziesięć minut przed końcem pozostała część stawki wyjechała z garaży na czerwonych Pirelli, w tym Sainz. Hiszpan pobił czas lidera o 0,1 sekundy, a chwilę później o podobną różnicę wynik Madrytczyka poprawił Alonso.
Zdecydowanie najszybszy na torze Lusail był jednak Norris. Kierowca z nr 4 poprawił rekordy we wszystkich sektorach, co zaowocowało wynikiem 1:20.982.
Cztery minuty przed końcem sesji na czas Brytyjczyka odpowiedział Piastri. Australijczyk po świetnym drugim sektorze zdołał urwać 0,058 sekundy z wyniku zespołowego kolegi i to on finalnie znalazł się na czele tabeli.
Wyniki treningu przed Grand Prix Kataru:
FP1 CLASSIFICATION
And that's it for practice this weekend
Next up: #F1Sprint qualifying #F1 #QatarGP pic.twitter.com/I0mliqR8MI
— Formula 1 (@F1) November 28, 2025

![Royal Enfield Himalayan 450 Mana Black 2026 – dzielny jak Szerpa? [nowość]](https://i0.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2025/11/Royal-Enfiel-Himalayan-450-Mana-Black-1.jpg?ssl=1)














