Peugeot wprowadza na rynek wersje modeli 3008 i 5008 z technologią miękkiej hybrydy, która zmniejsza zużycie paliwa choćby o 15%.
Koncertn Stellantis w najbliższych dwóch latach zamierza zaprezentować co najmniej 5 elektrycznych modeli. Wiadomo już o dwóch – e-3008 i 3-5008, które poznamy w drugiej połowie roku. W tzw. międzyczasie Peugeot dokonał częściowej elektryfikacji modeli 3008 i 5008.
Pod ich maską debiutuje nowa 1,2-litrowa jednostka benzynowa PureTech
Jest nieznacznie mocniejsza od tej, którą zastępuje i generuje 135 KM (230 Nm). Nowość stanowi turbosprężarka o zmiennej geometrii. Dzięki układowi miękkiej hybrydy jednostka zapewnia także do 15% niższe zużycie paliwa.
Sama jednostka elektryczna zagwarantuje ddodatkowe 28 KM (55 N). Peugeot zintegrował ją z nową 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną przekładnią, która przekazuje moc na przednią oś. Energia jest magazynowana w akumulatorze umieszczonym pod przednim lewym siedzeniem i wyróżnia się pojemnością 432 Wh. Do tego zestawu mamy 48-woltową instalację.
Peugeot 3008 i 5008 z układem miękkiej hybrydy
Według producenta obydwa crossovery spalą do 2,5 l paliwa mniej w mieście i 0,7 l mniej w trasie, przy równoczesnym zmniejszeniu emisji CO2 o 20 g/km.
Technologię miękkiej hybrydy znajdziemy niebawem również pod maską takich modeli, jak 208, 2008, 308, 308 SW i 408. jeżeli chodzi o zelektryfikowane modele 3008 i 5008 – ich sprzedaż ruszy w drugim kwartale 2023 roku.
Zdjęcia: Peugeot