Peugeot 508 drugiej generacji zadebiutował w 2018 roku, a niedawno przeszedł lifting. Ceny tego modelu zaczynają się od 182 400 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Peugeota 508 w swoim drugim wydaniu został przedstawiony w 2018 roku i w porównaniu z poprzednikiem jest znacznie odważniej stylizowany. Wzrok przyciąga smukła linia nadwozia w stylu coupe (wersja SW to niemal shooting brake), a po otwarciu bezramkowych drzwi zobaczymy nowoczesną, multimedialną deskę rozdzielczą Peugeot i-Cockpit. Wnętrze auta nie należy do najbardziej przestronnych w klasie, jednak na pochwałę zasługują świetna jakość wykończenia oraz bardzo dobre wyciszenie. W lutym tego roku przedstawiono odświeżony model (na zdjęciach – egzemplarze sprzed liftingu). Więcej o tym aucie: Peugeot 508 po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje
Peugeot 508 (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Peugeot 508 mierzy 475,0 cm długości, 185,9 cm szerokości (207,9 cm z lusterkami) i 140,3 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 279,3 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 487 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1537 l.
Peugeot 508 SW mierzy 477,8 cm długości, 185,9 cm szerokości (207,9 cm z lusterkami) i 142,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 279,3 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 530 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1780 l.
Peugeot 508 (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową i 1 wysokoprężną oraz 2 hybrydy plug-in. Wszystkie wersje mają przedni napęd. Poniżej prezentujemy dane techniczne Peugeota 508 w wersji liftback, w nawiasach podane osiągi modelu 508 SW (o ile się różnią).
Silnik benzynowy:
- 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,0 (10,1) s, prędkość maksymalna: 211 (206) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,3 (6,0-6,5) l/100 km
Silnik wysokoprężny:
- 1.5 BlueHDi (130 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 (11,4) s, prędkość maksymalna: 208 (206) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,4 (5,2-5,5) l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 1.6 PureTech Hybrid (180 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 (8,3) s, prędkość maksymalna: 230 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,1-1,5 (1,2-1,5) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 64 km
- 1.6 PureTech Hybrid (225 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 (8,0) s, prędkość maksymalna: 240 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,1-1,4 (1,2-1,5) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 64 km
Nowy Peugeot 508 (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.2 PureTech/130 KM i automatyczną skrzynią biegów. Wysokoprężny wariant 1.5 BlueHDi/130 KM kosztuje odpowiednio: 195 000 zł (Allure) oraz 205 000 zł (GT). Hybrydowa odmiana 1.6 PureTech Hybrid/180 KM została wyceniona na: 214 600 zł (Allure) oraz 224 600 zł (GT), a mocniejszy wariant 1.6 PureTech Hybrid/225 KM – na: 221 500 zł (Allure) oraz 231 500 zł (GT). Dopłata do modelu 308 SW wynosi 5000 zł (Allure i GT). Peugeot 508 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Allure – od 182 400 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 17-calowe felgi aluminiowe Merion dwutonowe, diamentowane, z oponami 215/55 R17
- Zestaw naprawczy do kół
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami dla drugiego rzędu siedzeń
- 6 poduszek powietrznych (adaptacyjne przednie, boczne przednie, kurtynowe przednie i tylne)
- Mocowania ISOFIX na tylnych bocznych miejscach
- Zagłówki regulowane na wysokość dla wszystkich miejsc
- Aktywna pokrywa silnika
- Elektroniczna kontrola stabilności (ESP) z kontrolą antypoślizgową przy ruszaniu (ASR), kontrolą blokady kół podczas hamowania (ABS), elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), wspomaganiem hamowania awaryjnego (EBA)
- Dynamiczna kontrola stabilności jazdy (DSC) i kołysania przyczepy (TSM)
- System hamowania awaryjnego z kamerą wideo i radarem
- System ostrzegania przed kolizją i kontrola uwagi kierowcy
- System utrzymania na pasie ruchu z wykrywaniem krawędzi drogi
- Monitorowanie martwego pola
- Kontrola czasu jazdy kierowcy
- Rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych
- Adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Przełącznik trybu jazdy – Eco / Normal / Sport (silniki benzynowe i wysokoprężne), Electric / Hybrid / Sport (napęd hybrydowy)
- Kontrola ciśnienia w ogumieniu pośrednia
- Elektryczne wspomaganie kierownicy
- Elektryczny hamulec postojowy ze wspomaganiem ruszania na wzniesieniu i automatyczną blokadą
- Wspomaganie parkowania tyłem, przodem i bokiem (z sygnalizacją graficzną i dźwiękową)
- VisioPark 1 – kamera cofania HD 180 stopni z obrazem wyświetlanym na ekranie dotykowym i funkcją Top Rear Vision
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania auta ADML
- Automatyczna blokada drzwi po ruszeniu
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Automatyczny włącznik reflektorów
- Funkcja „Follow Me Home”
- Reflektory przednie w technologii Peugeot Matrix LED
- Światła do jazdy dziennej LED w kształcie 3 pazurów
- Tylne światła Full LED z funkcją zmiennej intensywności świecenia
- Obudowy i podstawy lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym błyszczącym
- Osłona wlotu powietrza w kolorze nadwozia
- Dolna listwa przedniego zderzaka w kolorze nadwozia
- Napis „PEUGEOT” na pokrywie bagażnika
- Monogramy 508 i PEUGEOT w kolorze Basaltic Grey
- Monogramy „HYBRID” na słupkach (w modelu 508 SW na przednich błotnikach) i pokrywie bagażnika (napęd hybrydowy)
- Relingi dachowe w kolorze czarnym błyszczącym (dla modelu 508 SW)
- Czarne błyszczące obramowania szyb bocznych
- Kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
- Wielofunkcyjna kierownica pokryta perforowaną skórą licową
- Przełącznik automatycznej skrzyni biegów „e-Toggle”
- Chromowane przełączniki typu „Toggle Switch”
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon
- Konsola centralna w kolorze błyszczącej czerni
- Wnętrze i podsufitka w kolorze czarnym
- Tapicerka z materiału Falgo łączona ze skórą ekologiczną z przeszyciami „Quartz”
- Mechaniczna regulacja fotela kierowcy i pasażera z regulacją wysokości i elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego (4 poziomy)
- Tylna kanapa składana w proporcjach 1/3 – 2/3 z centralnym podłokietnikiem, otworem na narty (i sterowaniem z bagażnika w modelu 508 SW)
- Podłokietnik centralny z podświetlanym schowkiem
- Oświetlenie wewnętrzne LED – przednie i tylne lampy sufitowe z dwoma miejscami do czytania, osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami, schowki, wnęki na nogi
- Niebieskie oświetlenie Ambient paneli drzwi przednich
- Elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne
- Lusterka boczne sterowane elektrycznie, podgrzewane, składane, z kierunkowskazami LED, światłem powitalnym, ze wskaźnikami monitorowania martwego pola
- Blokada rodzicielska tylnych szyb
- Dwa gniazda 12V – w zamkniętym schowku w konsoli centralnej oraz w bagażniku
- Dwa porty USB -C z przodu – w schowku w przednim podłokietniku (1x ładowanie + przesyłanie danych oraz 1x ładowanie)
- Dwa porty USB-A z tyłu – z tyłu konsoli centralnej (2x ładowanie)
- Peugeot i-Cockpit z 12,3-calowym panelem wirtualnych zegarów
- Ekskluzywny panel wskaźników „Dichroic” i ekran dotykowy z dedykowanym motywem graficznym (napęd hybrydowy)
- Zaawansowany Peugeot i-Connect – nawigacja satelitarna 3D online (mapy Europy) z 10-calowym ekranem dotykowym HD i funkcją sterowania dzięki poleceń głosowych
- PEUGEOT Connect SOS & Assistance
- Bezprzewodowy interfejs Mirror Screen (Apple CarPlay / Android Auto)
- Radio cyfrowe DAB (Digital Audio Broadcasting)
- Podświetlane gniazdo ładowania ze wskaźnikiem statusu ładowania (napęd hybrydowy)
- Kabel do ładowania trybu 2 do gniazda typu 2 (napęd hybrydowy)
- Ładowarka pokładowa o mocy 3,7 kW (napęd hybrydowy)
GT – od 192 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Allure oraz dodatkowo:
- 18-calowe felgi aluminiowe Epherra dwutonowe, diamentowane, z oponami 235/45 R18
- Nakrętki kół zabezpieczające przed kradzieżą
- System utrzymywania środka pasa ruchu
- Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go
- VisioPark 2 – przednia i tylna kamera HD wyświetlająca obraz na ekranie dotykowym z widokiem z przodu, z tyłu i widokiem z góry 360 stopni
- Dolna listwa przedniego zderzaka w kolorze błyszczącej czerni
- Monogram GT w kolorze Basaltic Grey na słupkach (w modelu 508 SW na przednich błotnikach) i pokrywie bagażnika (silniki benzynowe i wysokoprężne)
- Kierownica pokryta perforowaną skórą licową z chromowanym wykończeniem i monogramem „GT”
- Przyciski otwierania szyb z chromowanymi wstawkami
- Przeszycia „Aikinite” na podłokietnikach, desce rozdzielczej i konsoli centralnej
- Tapicerka ze skóry ekologicznej łączonej z Alcantarą z przeszyciami „Aikinite”
- Fotele przednie podgrzewane z certyfikatem AGR – ręczna regulacja długości siedziska, regulacja siedziska i podparcia lędźwiowego (w 4 kierunkach)
- Aluminiowe listwy progowe przednich drzwi z czarnym napisem „PEUGEOT”
- Pedały i podnóżek kierowcy w kolorze aluminium
- Przednie i tylne dywaniki podłogowe z przeszyciami „Aikinite”
- Aluminiowe szyny w bagażniku (dla modelu 508 SW)
- Niebieskie oświetlenie Ambient na desce rozdzielczej, uchwytach na kubki i konsoli centralnej
- Elektrochromatyczne bezramkowe wewnętrzne lusterko wsteczne
- Lusterka boczne elektrochromatyczne z indeksacją przy biegu wstecznym
Więcej na temat Peugeota 508:
Używany Peugeot 508 II – opinie, typowe usterki
Nowy Peugeot 508 – pierwsza jazda
Nowy Peugeot 508 SW – pierwsza jazda
Peugeot 508 1.6 PureTech 225 – nasz test
Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 – nasz test
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 – nasz test
Peugeot 508 Hybrid kontra Skoda Superb iV – porównanie
Peugeot 508 kontra 6 rywali – porównanie
Peugeot 508 kontra 4 rywali – porównanie
Peugeot 508 kontra 3 rywali – porównanie