Peugeot 308 w najnowszym wydaniu zadebiutował na rynku w 2021 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 113 300 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Peugeot 308 trzeciej generacji ujrzał światło dzienne w marcu 2021 roku, a kilka miesięcy później poznaliśmy model 308 SW. Francuski kompakt w aktualnej odsłonie prezentuje się znacznie bardziej atrakcyjnie od nieco zbyt konserwatywnie zaprojektowanego poprzednika i po raz pierwszy jest oferowany z trzema rodzajami napędu – benzynowym, wysokoprężnym oraz hybrydowym typu plug-in. Na liście wyposażenia nowego Peugeota 308 znajdziemy m.in. zaawansowane systemy wspomagania prowadzenia oraz nową wersję Peugeot i-Cockpit z intuicyjnym w obsłudze systemem multimedialnym i-Connect Advanced z dostępem do Internetu.
Peugeot 308 (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Peugeot 308 mierzy 436,7 cm długości, 185,2 cm szerokości (206,2 cm z lusterkami) i 144,1 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 267,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 412 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1323 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 361-1271 l.
Peugeot 308 SW mierzy 463,6 cm długości, 185,2 cm szerokości (206,2 cm z lusterkami) i 144,2 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 273,2 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 608 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1634 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 548-1574 l.
Peugeot 308 (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową i 1 wysokoprężną oraz 2 hybrydy plug-in. Wszystkie wersje mają przedni napęd. Poniżej prezentujemy dane techniczne Peugeota 308 w wersji hatchback, w nawiasach podane osiągi modelu 308 SW (o ile się różnią).
Silniki benzynowe:
- 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 (9,8) s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,6 (5,6-5,7) l/100 km
- 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 (9,9) s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,9 (5,7-5,9) l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- 1.5 BlueHDi (130 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 (10,9) s, prędkość maksymalna: 207 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,5-4,7 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 1.6 PureTech Hybrid (180 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 (7,7) s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2 (1,1-1,2) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 60 km
- 1.6 PureTech Hybrid (225 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 (7,6) s, prędkość maksymalna: 235 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 59 km
Nowy Peugeot 308 (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.2 PureTech/130 KM i manualną skrzynią biegów (Active Pack, Allure i Allure Pack) oraz z tym samym silnikiem i przekładnią automatyczną (GT). W wersjach wyposażenia Active Pack, Allure i Allure Pack dopłata do 8-biegowego automatu wynosi 9500 zł. Wysokoprężny wariant 1.5 BlueHDi/130 KM kosztuje odpowiednio: 130 600 zł (Active Pack), 138 600 zł (Allure), 142 600 zł (Allure Pack) oraz 153 400 zł (GT). Hybrydowa odmiana 1.6 PureTech Hybrid/180 KM została wyceniona na: 175 400 zł (Allure), 179 400 zł (Allure Pack) oraz 190 200 zł (GT), a mocniejszy wariant 1.6 PureTech Hybrid/225 KM – na 197 100 zł (GT). Dopłata do modelu 308 SW wynosi 5000 zł (Active Pack, Allure i Allure Pack) lub 6000 zł (GT). Peugeot 308 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Active Pack – od 113 300 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 17-calowe felgi aluminiowe Calgary, z oponami 225/45 R17 (napęd hybrydowy)
- 16-calowe felgi aluminiowe Auckland, z oponami 205/55 R16 (pozostałe wersje silnikowe)
- Zestaw naprawczy do kół
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
- Poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe dla obu rzędów foteli
- Poduszka czołowa pasażera z możliwością dezaktywacji
- Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa fotela kierowcy i pasażera z napinaczami oraz ogranicznikami napięcia
- Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa tylnej kanapy trzypunktowe z czujnikami zapięcia, napinacze oraz ograniczniki napięcia dla dwóch skrajnych miejsc
- Mocowania fotelików dziecięcych IsoFix na dwóch skrajnych miejscach kanapy drugiego rzędu
- System stabilizacji toru jazdy ESP z funkcją Hill Assist
- System automatycznego awaryjnego hamowania (VAEB)
- System aktywnego monitorowanie pasa ruchu (LKA)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy (DAA3)
- System rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
- Tempomat i ogranicznik prędkości
- Przełącznik trybu jazdy – Eco (skrzynia manualna) / Eco i Sport (przekładnia automatyczna) / Electric / Hybrid / Sport (napęd hybrydowy)
- Czujniki ciśnienia w oponach z pomiarem pośrednim
- Elektryczne wspomaganie kierownicy
- Elektryczny hamulec postojowy
- Czujniki parkowania z tyłu
- Dwa piloty zdalnego sterowania
- System bezkluczykowego uruchamiania pojazdu
- Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Automatyczny włącznik świateł mijania
- Przednie reflektory w technologii LED
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED
- Czarne błyszczące obudowy lusterek zewnętrznych
- Czarna osłona wlotu powietrza
- Czarna nakładka w dolnej części tylnego zderzaka
- Czarny błyszczący pas ozdobny pomiędzy tylnymi światłami
- Akustyczna laminowana szyba przednia
- Kolumna kierownicy regulowana w pionie i poziomie
- Kierownica skórzana wielofunkcyjna
- Deska rozdzielcza z malowaną krawędzią i listwą ozdobną Traxx
- Podsufitka w jasnym odcieniu
- Tapicerka materiałowa Renze
- Fotele przednie z regulacją wysokości
- Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego
- Tylna kanapa składana i dzielona w proporcjach 1/3 – 2/3
- Przedni centralny podłokietnik ze schowkiem
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane, ogrzewane i składane z oświetleniem powitalnym
- Szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie z funkcją anti-pinch
- Gniazdo 12V z przodu
- Dwa gniazda USB-C z przodu
- Peugeot i-Cockpit z 10-calowym konfigurowalnym wyświetlaczem
- 10-calowy centralny ekran dotykowy
- Bezprzewodowy interfejs Mirror Screen (Apple Carplay / Android Auto)
Allure – od 121 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active Pack oraz dodatkowo:
- 17-calowe felgi aluminiowe Calgary, z oponami 225/45 R17
- Air Quality System – czujnik jakości powietrza i automatyczny obieg zamknięty
- System automatycznego hamowania awaryjnego wykrywający pieszych i działający w warunkach nocnych (kamera + radar)
- Czujniki parkowania z tyłu oraz kamera cofania
- Automatyczne światła drogowe
- Światła LED do jazdy dziennej z dynamicznym wzorem
- Osłona wlotu powietrza z chromowanymi elementami ozdobnymi
- Czarna błyszcząca nakładka w dolnej części tylnego zderzaka z chromowanymi nakładkami
- Szyby boczne tylne i szyba tylna przyciemniane
- Deska rozdzielcza z chromowaną krawędzią i materiałową listwą ozdobną Texa
- Tapicerka materiałowa Falgo, łączona z elementami ze skóry ekologicznej, z niebieskimi przeszyciami
- Oparcie tylnej kanapy z otworem do przewozu długich przedmiotów
- Tylna konsola z nawiewami dla pasażerów w drugim rzędzie
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Dwa gniazda USB-C w konsoli z tyłu dla pasażerów w drugim rzędzie
- 10-calowy centralny ekran dotykowy z programowalnymi wirtualnymi przyciskami i-Toggles
- Wbudowana nawigacja satelitarna
Allure Pack – od 125 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Allure oraz dodatkowo:
- 17-calowe felgi aluminiowe Halong, z oponami 225/45 R17
- Lane Change Assist (LCA) – dalekodystansowe ostrzeganie o pojazdach znajdujących się w martwych strefach
- Rear Cross Traffic Alert (RCTA) – ostrzeganie o obiektach (piesi, rowerzyści, samochody, motocykle) w martwych strefach podczas cofania
- System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (ETSR)
- Tempomat adaptacyjny z funkcją 30 km/h (skrzynia manualna) / z funkcją Stop&Go (przekładnia automatyczna)
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu
GT – od 145 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Allure Pack oraz dodatkowo:
- 18-calowe felgi aluminiowe Kamakura, z oponami 225/40 R18
- Driver Sport Pack – dodatkowa personalizacja zegarów cyfrowych, wzmocniony usportowiony dźwięk silnika (możliwość dezaktywacji )
- Reflektory przednie Matrix LED z automatycznym dostosowaniem wiązek światła do warunków drogowych
- Tylne światła o dynamicznym kształcie
- Czarna lakierowana osłona wlotu powietrza z chromowanymi elementami ozdobnymi
- Dodatkowy spojler zderzaka przedniego
- Zewnętrzne listwy progowe
- Logo lwa na przednich-bocznych elementach nadwozia
- Relingi dachowe w kolorze czarnym Onyx (dla modelu 308 SW)
- Deska rozdzielcza z chromowaną krawędzią, aluminiową listwą ozdobną oraz z zielonymi przeszyciami
- Aluminiowe listwy ozdobne w panelach drzwi
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Tapicerka Alcantara Fraxx, łączona z elementami ze skóry ekologicznej, z zielonymi przeszyciami
- Aluminiowe nakładki progów w drzwiach przednich
- Sportowe aluminiowe nakładki na pedały
- Dywaniki podłogowe z przodu i z tyłu
- Oświetlenie LED deski rozdzielczej Mood Lighting z możliwością wyboru jednego z 8 kolorów
- Smart Multidrive – możliwość konfiguracji koloru oświetlenia LED deski rozdzielczej oraz przednich drzwi
- Bezramkowe, elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Peugeot i-Cockpit 3D z 10-calowym konfigurowalnym wyświetlaczem
Więcej na temat Peugeota 308:
Peugeot 308 – pierwsza jazda
Peugeot 308 SW Hybrid 225 GT Pack – nasz test