Peugeot 3008 nadjeżdża w nowym wydaniu i z wieloma zmianami. Na początek w wersji elektrycznej, ale w planach jest również miękka hybryda.
Peugeot E-3008 oficjalnie debiutuje
Auto bazuje na nowej platformie STLA Medium opracowanej przez Stellantis i będzie dostępne w dwóch wersjach wyposażenia: Allure i GT. Do tego dochodzą trzy pakiety opcji i trzy układy napędowe.
Stylistycznie auto prezentuje się świetnie
Dynamiczna i sportowa sylwetka może i prawdopodobnie będzie się podobać. Charakterystyczne światła LED „z pazurami” z przodu i z tyłu nawiązują do poprzednika, a nowością jest powiększone logo na atrapie chłodnicy. Zdecydowanie dobrze pojazd wygląda z tyłu, na co wpływ ma opadająca linia dachu, a także podświetlany pasek.
Trzy wersje napędowe i dwie baterie do wyboru
Ofertę otwiera wersja z jednym silnikiem elektrycznym o mocy 210 KM i akumulatorem o pojemności 73 kWh (netto). Jej szacowany zasięg to 525 kilometry.
Kolejny wariant ma układ dwusilnikowy o mocy 320 KM (dodatkowa jednostka dokłada 111 KM) i napęd AWD. W określonych warunkach podczas spokojnej jazdy istnieje jednak możliwość odłączenia jednego silnika, co skutkuje mniejszym zużyciem energii. W tym przypadku bateria również ma pojemność 73 kWh, a zasięg pozostaje bez zmian względem podstawowej wersji.
Najciekawiej zapowiada się Peugeot E-3008 z 231-konnym silnikiem i akumulatorem o pojemności aż 98 kWh. Producent deklaruje zasięg tej wersji na poziomie 700 kilometrów, co jest już imponującym wynikiem.
Standardowa pokładowa ładowarka obsługuje 11 kW mocy, a opcjonalna ładuje z mocą 22 kW. Maksymalnie nowy E-3008 może przyjąć do 160 kW, co przekłada się na ładowanie akumulatora od 0 do 80% w ok. 30 minut.
Na wyposażeniu jest także pompa ciepła i system rekuperacji. Poza tym crossover może pełnić rolę dostarczyciela energii na zewnątrz, dzięki funkcji Vehicle to Load. Moc zasilania wynosi 3 kW/16A.
Peugeot E-3008 – wnętrze
Głównym elementem przykuwającym wzrok w kokpicie jest ogromny wygięty wyświetlacz o przekątnej 21 cali, który umieszczono na górze deski rozdzielczej. Pełni równocześnie dwie funkcje – cyfrowego zestawu wskaźników oraz ekranu multimediów. Poniżej znajdziemy dotykowe przyciski (tzw. i-Toggles), które zapewnią szybki dostęp do wybranych funkcji – można je dowolnie skonfigurować.
Standardem są podgrzewane fotele we wszystkich wersjach wyposażenia, a w opcji pozostaje funkcja wentylacji i masażu.
Pojemność bagażnika wynosi 470 l w wersji z napędem na wszystkie koła i 520 l w wariancie z napędem na przód. We wnętrzu nie brakuje licznych schowków – jest ich aż siedemnaście, a ich łączna pojemność to 34 l.
Nowy Peugeot 3008 będzie produkowany w fabryce Stellantis w Sochaux we Francji, gdzie składane są również akumulatory. Sprzedaż w Europie ruszy pod koniec tego roku.
Zdjęcia: Peugeot