Peugeot 208 to najczęściej wybierany nowy samochód w Europie w 2022 roku

profiauto.pl 1 rok temu

Peugeot 208 zdetronizował Volkswagena Golfa w rankingu najlepiej sprzedających się aut w Europie w minionym roku. W pierwszej trójce znalazła się też Dacia z modelem Sandero.

Peugeot 208 królem sprzedaży na Starym Kontynencie

Peugeot 208 wyróżnia się odważną stylistyką i technicznym wnętrzem, co docenili kupujący. Francuskie supermani sprzedało się w liczbie 206 816 egzemplarzy i po raz pierwszy od 2007 roku (wtedy sprzedaż zdominował model 207) trafiło na listę najchętniej kupowanych aut w Europie. Stało się to możliwe, dzięki 5% wzrostowi sprzedaży względem 2021 roku.

Volkswagen Golf nie tyle spadł z pierwszego miejsca, co został zepchnięty aż na piątą pozycję (177 203 egzemplarze).

Na drugie miejsce wspięła się za to Dacia Sandero z wynikiem 200 550 sprzedanych aut. Dobry stosunek jakości do ceny oraz niewielkie koszty utrzymania z pewnością miały wpływ na tak dobry wynik.

Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen T-Roc

Doceniło go 181 153 nabywców. Niemiecki crossover po przeprowadzonym liftingu może poszczycić się lepszym wykończeniem wnętrza.

Wysoką czwartą pozycją zajął Fiat 500 (179 863 egzemplarze). Zawdzięcza ją przede wszystkim ogromnemu sukcesowi elektrycznej wersji 500e, która w pierwszym półroczu 2022 roku była najpopularniejszym elektrykiem w Europie.

Nie zaskakuje za to duża popularność Toyoty Yaris

175 713 sprzedanych egzemplarzy zapewniło jej solidne piąte miejsce w tym zestawieniu. To bez dwóch zdań jeden z najbardziej udanych modeli Toyoty w Europie.

Na dalszych miejsca uplasowały się: Opel Corsa (164 358 sztuk), Hyundai Tucson (150 803 egzemplarze) i Dacia Duster (149 648 sztuk). Ta ostatnia zanotowała największy awans – wskoczyła z piętnastego miejsca na dziewiąte. Pierwszą dziesiątkę zamyka Renault Clio (143 561 sztuk), które zaliczyło największy spadek względem zeszłego roku, gdy zajęło czwartą lokatę.

To zestawienie pokazuje jedną istotną rzecz

Nadal istnieje zapotrzebowanie na małe, względnie niedrogie miejskie pojazdy. W czasach niepewności gospodarczej, gdy klienci szukają oszczędności, segment B zdecydowanie wygrywa z droższymi i większymi modelami dostępnymi na rynku.

Źródło: jato.com

Idź do oryginalnego materiału