Peugeot 208 Racing wjeżdża do oferty. To rajdówka dla młodych

1 dzień temu

Pamiętacie słynny Rajd Młodych organizowany przez francuską markę? Około 20 lat temu odbywał się w Polsce i był skierowany dla kierowców w wieku 18-25 lat, którzy mogli sprawdzić swoje umiejętności bez licencji rajdowej.

To był naprawdę udany projekt, który zrzeszał fanów sportu motorowego, którzy nie dysponowali dużym budżetem. Dziś ta sama marka prezentuje samochód, który może być bazą pod solidny początek w sporcie motorowym. I może kupić go każdy. Oto Peugeot 208 Racing.

Samochód został przygotowany przez Stellantis Motorsport. Ma liczne ulepszenia względem cywilnego modelu, który jest częstym bywalcem polskich dróg. Jego zaletą nie jest moc, tylko masa własna, która na odcinkach specjalnych ma najważniejsze znaczenie.

Ktoś może stwierdzić, iż nie jest to GTi. To fakt, nie ma z nim nic wspólnego. Mimo mniejszego stada koni mechanicznych, jest bardziej wyczynowe od wspomnianej wersji. Poważnie. Zostało stworzone zgodnie z regulaminem FR6 Trophy, który jest częścią Pucharu Francji.

Pod względem stylistycznym jest bardzo dobrze – surowo, nisko i kolorowo, czyli tak, jak powinno być. Warto dodać, iż rajdówka bazuje na wersji po liftingu, co oznacza przeprojektowane elementy oświetlenia. Fajnie prezentują się również cytrynowe wstawki, które kontrastują ze stalowymi felgami.

Peugeot 208 Racing – dane techniczne

Jak już wspomnieliśmy, kluczem do sukcesu jest masa. Francuski model waży 1050 kilogramów, czyli naprawdę niewiele, biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy i jego rozmiary. Jest też niżej osadzony, co oznacza zmodyfikowane zawieszenie.

Peugeot 208 Racing skrywa pod maską benzynowy, doładowany silnik o pojemności 1,2 litra, który generuje 144 konie mechaniczne. Stosunek mocy do masy jest więc całkiem niezły. Warto dodać, iż benzyniak może być zasilany paliwem 85-oktanowym, co ogranicza emisję CO2 o 30 procent. Znacząca różnica.

Peugeot 208 Racing

Moc przekazywana jest na oś przednią za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. W porównaniu do seryjnej konstrukcji, ta w rajdowym 208 dysponuje krótszymi przełożeniami, co sprzyja sprawniejszemu nabieraniu prędkości.

Wnętrze samochodu ma posiadać wszystko, co konieczne. Oprócz homologowanej klatki bezpieczeństwa, w kabinie znajdą się system gaśniczy (zgodny z przepisami Rally4), deska pokryta tapicerką (ograniczająca odbicia światła) i awaryjny wyłącznik obwodu elektrycznego.

Samochód jest już do dostępny i kosztuje 38 900 euro (bez podatku). Stanowi więc prostszą, ale też znacznie tańszą alternatywę dla 208 Rally4. Klienci, którzy gwałtownie złożą zamówienia otrzymają swoje egzemplarze w pierwszym kwartale 2025 roku.

Idź do oryginalnego materiału