Pakiet wskaźników cyfrowych Porsche Macan EV 2025 pokazuje rozczarowujący zasięg elektryczny

2 lat temu

Tablica rozdzielcza pokazuje zaledwie 145 mil z pozostałymi 80-procentowymi zmianami

przez Chrisa Chiltona

3 kwietnia 2023 o 08:04

przez Chrisa Chiltona

Całkowicie elektryczny Macan Porsche będzie wyposażony w 800-woltową instalację elektryczną do superszybkiego ładowania 270 kW, a sądząc po naszych najnowszych zdjęciach szpiegowskich, jest to równie dobre, szczególnie dla wszystkich, kto planuje używać swojego w zimnym klimacie.

Nasi fotografowie-szpiedzy uchwycili znacznie opóźnionego elektrycznego SUV-a, który został poddany arktycznym krokom przed spodziewaną premierą jeszcze w tym roku, i udało im się uchwycić kilka ujęć wnętrza, w tym w pełni cyfrowy zestaw wskaźników Macana. Jeden zbliżony obraz pokazuje zarówno pozostały poziom naładowania akumulatora, jak i pozostały zasięg jazdy na napędzie elektrycznym, a liczby nie są ładne.

Widzimy, iż akumulator jest naładowany w 80 procentach, ale wyświetlacz zasięgu pokazuje tylko 234 km (145 mil), zanim kierowca będzie musiał znaleźć stację ładowania. Tego rodzaju liczby, choć nigdy nie są świetne, można uznać za całkiem normalne w tanim samochodzie elektrycznym z małym akumulatorem. Ale już wiemy, iż każda wersja Macana EV będzie wyposażona w duży akumulator o pojemności 100 kWh.

Dane na zdjęciu nie zgadzają się dokładnie z informacjami pochodzącymi od znawców Porsche, którzy zasugerowali, iż ponad 300 mil (483 km) powinno być możliwe na pełnym akumulatorze. Ale każdy, kto ma doświadczenie z pojazdami elektrycznymi, powie ci, iż to, jak i gdzie jeździsz samochodem elektrycznym, ma ogromny wpływ na zasięg. I co najbardziej oczywiste, z innych zdjęć możemy zobaczyć, iż Macan jeździł w północnej Szwecji, w pobliżu koła podbiegunowego, co nie jest optymalnym środowiskiem dla akumulatora EV. To powiedziawszy, wyświetlacz temperatury pokazuje 0,5˚ C (33˚ F), co nie jest tak naprawdę tak zimno.

Powiązane: Porsche udało się umieścić kolejny nowy ekran w Macan EV 2024


Możliwe jest również, iż pierwsze 20 procent naładowania akumulatora mogło zostać spalone z pedałem gazu Macana mocno wciśniętym w dywan, podczas gdy zespół testowy walił wokół zamarzniętego jeziora i wykorzystywał dwusilnikowy układ napędowy o mocy 603 KM (612 KM). dudniący 737 lb-ft (1000 Nm) momentu obrotowego.

przewiń reklamę, aby kontynuować

Jednak poza tym zakresem podoba nam się to, co widzimy na tych zdjęciach. Zakrzywiony zestaw wskaźników wygląda na nieco mniejszy niż ten zamontowany w sedanie Taycan i miło jest zobaczyć, iż Porsche zamontowało fizyczne przełączniki do regulacji temperatury na dolnej konsoli.

Oczekujemy, iż Porsche ujawni Macana, który będzie sprzedawany wraz z istniejącą wersją ICE, na listopadowym salonie samochodowym w Los Angeles i powinien pojawić się w salonach następnej wiosny jako model 2024. Ale istnieje duże prawdopodobieństwo, iż Porsche ujawni najważniejsze szczegóły, w tym rzeczywisty zasięg jazdy, zanim okładki zostaną zdjęte.


CarPix

Idź do oryginalnego materiału