Oto Volkswagen Tiguan w nowej generacji

profiauto.pl 1 rok temu

Odświeżona stylistyka, nowy kokpit i szeroki wybór pod maską z układem hybrydowym na czele. Volkswagen Tiguan debiutuje w 3. generacji.

Nowy Volkswagen Tiguan dobrze wygląda

Projektanci narysowali od nowa jego linię dachu oraz postawili na bardziej obłą sylwetkę, dzięki czemu SUV prezentuje się nowocześnie i świeżo. Jest też bardziej aerodynamiczny, a jego współczynnik oporu powietrza wynosi 0,28 Cx (wcześniej 0,33).

Przód wyróżnia się światłami Light Matrix (opcja), które mają 19 200 ledów na reflektor, nie brakuje też chromowanych detali. W wersji R-Line dostaniemy czarną siatkę w romby oraz bardziej wydatne wloty powietrza.

Z tyłu nowością są LED-owe światła połączone podświetlaną listwą, która zdecydowanie robi robotę. Napis Tiguan trafił pod tablicę rejestracyjną (wcześniej znajdował się pod znaczkiem Volkswagena).

Volkswagen Tiguan – wnętrze przeszło gruntowną zmianę

Na nowej desce rozdzielczej zagościł spory ekran dotykowy skierowany w stronę kierowcy. Volkswagen odświeżył także zestaw cyfrowych wskaźników i wyświetlacz HUD.

Przełącznik biegów powędrował na kolumnę kierownicy, a nowością na tunelu środkowym jest kontroler do systemu multimediów oraz obsługi innych funkcji auta, takich jak np. tryby jazdy, czy oświetlenie ambientowe. O wygodne podróżowanie kierowcy i pasażera z przodu zadbają fotele ergo Active Plus z czterokierunkową regulacją i funkcją masażu.

Nowe wcielenie Volkswagena Tiguana bazuje na nowoczesnej platformie VW MQB Evo, z której korzystają Golf, Passat, czy Audi A3. SUV mierzy 4551 mm długości i jest dłuższy od poprzednika o całe 32 mm. Ma 1640 mm wysokości (plus 5 mm). Bez zmian pozostał za to rozstaw osi wynoszący 2681 mm i szerokość – 1939 mm. jeżeli chodzi o praktyczność, bagażnik ma teraz 652 l pojemności, czyli o 37 l więcej.

Volkswagen Tiguan będzie dostępny z różnymi jednostkami napędowymi

Ciekawie zapowiada się hybryda plug-in bazująca na silniku 1.5 TSI, która zaoferuje choćby 100 km zasięgu, dzięki akumulatorowi o pojemności 19,7 kWh. Występuje w dwóch wariantach mocy: 204 i 272 KM oraz z napędem na przednią oś i 6-stopniową skrzynią DSG. Co istotne, Tiguana będzie można ładować z mocą 50 kW.

Poza tym pod maską znajdziemy trzy silniki benzynowe (1.5 TSI 150 KM i 2.0 TSI 204 KM oraz 2.0 TSI 265 KM 4 Motion) oraz jednostkę benzynową z układem mild hybrid (1.5 eTSI). Miłośnicy diesla tez nie będą zawiedzeni. Producent przygotował trzy jednostki wysokoprężne (2.0 TDI 122 KM, 2.0 TDI 150 KM i 2.0 TDI 4Motion 193 KM). Wszystkie występują z 7-biegową przekładnią DSG.

Nowy Volkswagen Tiguan zadebiutuje w salonach w pierwszym kwartale 2024 roku.

Zdjęcia: Volkswagen

Idź do oryginalnego materiału