Oto Volkswagen Nivus, czyli alternatywa dla T-Crossa. Na razie tylko w Brazylii

profiauto.pl 4 lat temu

Debiutuje nowy crossover Volkswagena. Nazywa się Nivus i w pierwszej kolejności pojawi się w Ameryce Południowej. Docelowo trafi do Europy.

Volkswagen Nivus przypomina trochę Polo na szczudłach

Volkswagen Nivus bazuje na tej samej platformie MQB-A0. Ma podwyższony prześwit i plastikowe panele nadwozia. Mierzy 4266 mm długości, czyli jest dłuższy od T-Crossa o 160 mm. Wymiary przekładają się na przestronność wnętrza i przede wszystkim pojemność bagażnika, która pomieści 415 litrów. W tym segmencie to bardzo dobry wynik.

Najważniejsze cechy stylistyczne Nivusa to opadający dach w stylu coupe i eleganckie światła LED z tyłu, które łączą się ze sobą listwą, tak jak w modelu T-Cross. Wyróżnikiem są także 17-calowe felgi. Generalnie crossover wygląda ciekawie. Ścięty tył wpisuje się w obecną modę, co z pewnością zagwarantuje mu duże zainteresowanie wśród klientów marki.

Wewnątrz układ deski rozdzielczej Volkswagena Nivusa odwzorowano z Polo

Dominuje 10-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej i cyfrowe zegary. W przeznaczonym na rynek brazylijski modelu wyeliminowano większość fizycznych przycisków.

Jeden silnik na początek i 3 warianty wyposażenia

W Ameryce Południowej Nivus będzie sprzedawany z 3-cylindrową 1-litrową doładowaną jednostką benzynową o mocy ok. 128 KM. Silnik sparowano z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem na przód. Nie przewidziano napędu na cztery koła. Można oczekiwać, iż w przypadku europejskiej odmiany Nivusa gama silnikowa będzie bogatsza.

Na liście wyposażenia wersji brazylijskiej znalazły się poduszki powietrzne w liczbie sześć, ABS, ESP, klimatyzacja, czujniki parkowania, czy wielofunkcyjna kierownica. Za dopłatą dostaniemy kamerę cofania, adaptacyjny tempomat, lektrycznie regulowane lusterka, czujniki deszczu i światła oraz kilka innych elementów pogrupowanych w opcjonalnych pakietach.

Nivus już w najbliższych tygodniach trafi do sprzedaży w Brazylii, a następnie zadebiutuje na innych rynkach Ameryki Południowej. Wersję europejską crossovera poznamy w drugiej połowie 2021 roku.

Zdjęcia: carscoops.com

Idź do oryginalnego materiału