Oto Toyota C-HR w nowym wydaniu. Nowością hybryda plug-in

profiauto.pl 1 rok temu

Toyota zaprezentowała oficjalnie drugą generację cieszącego się dużą popularnością modelu C-HR. Stylistyka crossovera nie zaskakuje, o ile widzieliście wcześniej koncept Prologue.

Dynamicznie narysowana sylwetka z opadającym dachem, wydatne nadkola oraz charakterystyczne światła z przodu zdecydowanie wyróżniały C-HR-a na tle innych crossoverów w momencie jej debiutu w 2016 roku. Nie trzeba było długo czekać na reakcję klientów, którzy zaczęli szturmować salony. Auto z miejsca stało się przebojem, sprzedając się w liczbie ponad 1,5 mln egzemplarzy na całym świecie.

Druga generacja Toyoty C-HR, która właśnie debiutuje, również wydaje się skazana na sukces

Jej stylistyka nie odbiega znacząco od pokazanego pod koniec zeszłego roku prototypu Prologue. Otrzymujemy więc awangardowy wygląd, na który składają się wygładzone nadwozie z chowanymi klamkami, atrakcyjne światła z przodu a la nowy Prius i LED-owy pasek z tyłu. Projektanci pomyśleli o wkomponowaniu w bryłę auta kamer, czy spryskiwaczy. Nie można też nie wspomnieć o dwukolorowym malowaniu oraz 20-calowych kołach w ofercie.

Wnętrze jest nowoczesne i ma tapicerkę z materiałów z recyklingu

Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala (podstawa ma 8 cali) połączono z ekranem dotykowym w tym samym rozmiarze. W topowej wersji znajdziemy także wyświetlacz HUD, 64-kolorowe oświetlenie ambientowe, czy panoramiczny dach. Pomimo ogromnego tabletu Toyota nie zdecydowała się na usunięcie wszystkich fizycznych przycisków, co należy pochwalić.

Nowy C-HR jest także bardziej eko od poprzedniej generacji za sprawą dużej ilości plastikowych elementów wykonanych z recyklinu oraz przetworzonej z butelek PET tapicerki. Kierowca ma do swojej dyspozycji inteligentny kluczyk do uruchamiania auta i może liczyć na zestaw zaawansowanych systemów z zakresu bezpiecznej jazdy, łącznie z funkcją automatycznego zdalnego parkowania.

Toyota C-HR drugiej generacji. Pod maską wybór sprowadza się do hybryd

Podstawową wersją jest klasyczna hybryda jak w Corolli, dostępna w dwóch wariantach: 1.8 o mocy 140 KM i 2.0 o mocy 197 KM. Słabsza rozpędza się do setki w 9,9 s, mocniejsza skraca ten czas do 8,1 s. Co więcej, w przypadku 2-litrowego silnika 2.0 można zdecydować się na wersję z napędem na cztery koła.

Nowość stanowi hybryda plug-in, łącząca 2-litrową jednostkę z silnikiem elektrycznym. Moc zestawu wynosi 223 KM, a pojemność akumulatora to 13,6 kWh. Według Toyoty zasięg na prądzie sięga 66 kilometrów.

Toyota C-HR trafi na rynek w dwóch wersjach premierowych: GR Sport Premiere Edition oraz High Premiere Edition. Pierwsza zaoferuje m.in. 20-calowe koła, sportowe fotele z logo GR i system audio JBL premium. Drugą wyróżni panoramiczny dach i skórzane fotele.

Zdjęcia: Toyota

Idź do oryginalnego materiału