Zaledwie wczoraj odbyła się premiera samochodu Xiaomi SU7 Ultra. Choć chiński producent elektroniki użytkowej dopiero raczkuje na rynku motoryzacyjnym, to doskonale zna się na tym, jak zrobić premierę. Marka bowiem od razu pochwaliła się rekordem na Nürburgringu.
Flagowy samochód elektryczny Xiaomi pokonał okrążenie toru Nürburgring Nordschleife w czasie 6 minut i 46,874 sekundy. SU7 Ultra zmasakrował tym samym wynik 7:07,55, należący do Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach, który znajduje się w tej chwili na czele klasyfikacji elektrycznych limuzyn.
Rekord Xiaomi nie został oficjalnie uznany w tej klasie, ponieważ wykorzystano do niego prototypowy egzemplarz. Producent zapowiedział jednak, iż już w przyszłym roku podejmie próbę pobicia oficjalnego rekordu i odbierze pierwsze miejsce niemieckim rywalom. Byłoby to historyczne osiągnięcie, bowiem do tej pory żaden chiński pojazd nie zajmował pierwszego miejsca w tabeli rekordów na Nürburgringu.
Smartfon na kołach
Xiaomi znane jest z tworzenia nie tylko tanich telefonów dla mas, ale również innowacyjnych urządzeń dla nielicznych. Ich samochód SU7 Ultra z pewnością celuje w tę drugą grupę docelową. Wyposażony jest w trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 1548 KM, z których największy o nazwie HyperEngine V8s osiąga maksymalną prędkość obrotową 27 200 obr./min, i według producenta jest najbardziej wydajnym i mocnym silnikiem dostępnym na rynku. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,98 sekundy i rozpędza się do 350 km/h.
Xiaomi SU7 Ultra ma większe wymiary od poprzedniego modelu SU7 Max. Producent wykorzystał dodatkową przestrzeń do poprawy osiągów aerodynamicznych. Dzięki nowemu aktywnemu dyfuzorowi i dużemu tylnemu skrzydłu, pojazd generuje docisk wynoszący 285 kg, co poprawia stabilność przy wysokich prędkościach. Xiaomi zainwestowało również w unikalny system chłodzenia, który umożliwia SU7 Ultra pokonanie dwóch pełnych okrążeń toru Nürburgring Nordschleife bez przegrzewania.
Design SU7 Ultra opiera się na funkcjonalności, wykorzystując m.in. duży przedni splitter oraz poszerzone wloty powietrza, aby zwiększyć docisk i efektywność chłodzenia. Wnętrze zaś zostało zdominowane przez sportowe akcenty, w tym fotele z większym podparciem bocznym oraz kierownicę pokrytą tkaniną Alcantara.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.