Po wielu zapowiedziach i kilkumiesięcznym opóźnieniu spowodowanym brakiem półprzewodników debiutuje Maserati Grecale. Drugi SUV w gamie producenta z Modeny będzie rywalizował na rynku z Porsche Macan.
Maserati Grecale to długo wyczekiwana premiera
Ale lepiej późno niż wcale. SUV-y są gwarantem sprzedażowego sukcesu i Włosi wiążą z młodszym bratem Levante duże nadzieje. Maserati Grecale, nazwane tak na cześć śródziemnomorskiego wiatru, ma przyciągnąć do marki nowych klientów, zapewniając jej tym samym stabilną przyszłość.
Rzućmy okiem na wymiary
Grecale mierzy 4846 mm długości, 1979 mm szerokości i 1670 mm wysokości. To więcej od Alfy Romeo Tonale, czy głównego rywala – Porsche Macan. Rozstaw osi sięga 2901 mm, gwarantując pasażerom z tyłu odpowiednio dużo miejsca na nogi.
SUV będzie dostępny w 3 wersjach wyposażenia: GT, Modena i Trofeo
Najciekawsza, czyli usportowiona odmiana Trofeo, skrywa pod maską 3-litrową jednostkę V6 z MC20, którą wspiera turbosprężarka. Taki zestaw zapewnia 530 KM i 620 Nm momentu obrotowego i pozwala na rozpędzenie się do setki w 3,8 s i jazdę z prędkością maksymalną 285 km/h.
Z silnikiem połączono 8-biegową automatyczną przekładnię ZF i napęd na 4 koła z elektronicznym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.
Wersje Grecale GT i Modena wykorzystują 4-cylindrową 2-litrową jednostkę z układem miękkiej hybrydy. Pierwszy cechuje się mocą 300 KM i 450 Nm, z kolei Modena oferuje 330 KM oraz identyczny moment obrotowy. W sprincie do setki słabsze GT potrzebuje 5,6 s, a wariant Grecale Modena poprawia ten wynik o 0,3 s. Obydwie wersje mogą jechać z prędkością maksymalną 240 km/h.
W 2023 roku zadebiutuje elektryczna odmiana Maserati Grecale Folgore, więc będzie jeszcze okazja o niej napisać.
Maserati Grecale – wnętrze wypełniają ekrany
Mamy ich aż cztery. Oprócz cyfrowych wskaźników i pary dotykowych ekranów na konsoli środkowej, ekranem jest również zegar. Cyfrowe zegary i górny tablet mają 12,3 cala, podczas gdy dolny wyświetlacz mierzy 8,8 cala. Z pozycji tego ostatniego obsługuje się klimatyzację, bo fizyczne przyciski odpowiedzialne za tę funkcję usunięto.
Maserati Grecale pojawi się w sprzedaży w europejskich salonach jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Stany Zjednoczone Ameryki, Kanada i wybrane kraje Ameryki Łacińskiej będą musiały poczekać na włoskiego SUV-a kilka miesięcy dłużej.
Źródło: carscoops.com