Oto Lexus GX. Ma kanciaste nadwozie i V6 pod maską

profiauto.pl 1 rok temu

Lexus GX w trzeciej generacji jest znacznie bardziej kanciasty od poprzednika i wygląda wspaniale. To rasowa terenówka na ramie, która nie przestraszy się zjazdu z asfaltu.

Nowy Lexus GX wizualnie nie przypomina poprzedniej generacji

Styliści postawili na liczne kanty i ostrości, które współgrają z masywnością pojazdu. Jednocześnie w projekcie GX-a uwzględnili takie punkty istotne dla terenówki, jak dobra widoczność, sporych rozmiarów prześwit, osłony progów i podwozia, czy krótkie zwisy umożliwiające bezproblemowy podjazd pod wzniesienie.

Lexus GX wykorzystuje platformę GA-F i bazuje na ramie

Ma oczywiście napęd na cztery koła, reduktor i elektronicznie blokowany centralny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. W bardziej hardkorowej odmianie Overtrail jest też blokada tylnego dyferencjału, a także dodatkowe systemy i układy wspierające jazdę w terenie. Opcjonalnie można będzie wybrać adaptacyjne zawieszenie z aktywnymi amortyzatorami.

Poza tym przełączanie między trybami, dzięki nowej skrzyni rozdzielczej ma się odbywać znacznie szybciej niż w poprzedniku. Lexus zastosował również nowy system elektronicznego wspomagania kierownicy, który pozwoli kierowcy lepiej czuć terenówkę.

Pod maską pracuje 3,5-litrowe V6

Lexus zastąpił więc dotychczasowy silnik V8 o pojemności 4,6 l mniejszą, ale mocniejszą turbodoładowaną jednostką V6. Generuje 354 KM i 650 Nm momentu obrotowego. Moc na koła przekazywana jest za sprawą 10-stopniowej przekładni. W przyszłości w ofercie pojawi się także hybryda.

Wnętrze, jak na Lexusa przystało, jest odpowiednio komfortowe

Debiutuje 12,3-calowy zestaw cyfrowych zegarów, a wyświetlacz ma teraz 14-cali (zamiast 10,3-calowego ekranu). W opcji można zamówić także wyświetlacz HUD. Nie brakuje fizycznych przycisków, co powinno ucieszyć wielu klientów, a na liście wyposażenia znajdziemy m.in. nagłośnienie Mark Levinson.

Lexus GX będzie dostępny w dwóch konfiguracjach siedzeń. Układ 6-osobowy (2+2+2) ma fotele kapitańskie w drugim rzędzie. Z kolei w konfiguracji 7-osobowej znajdziemy tam ławkę.

Sprzedaż Lexusa GX ruszy w USA w 2024 roku. Czy terenówka trafi na rynek europejski? Przypadek nietypowego i bardzo drogiego vana Lexusa LM daje taką nadzieję.

Zdjęcia: Lexus

Idź do oryginalnego materiału