Oto BMW X1 trzeciej generacji. W nowym kolorze Utah Orange prezentuje się świetnie

profiauto.pl 2 lat temu

Nowa odsłona BMW X1 była rozwijana od 2020 roku i właśnie debiutuje na rynku. Na pierwszy rzut oka można ją pomylić z większymi modelami – X3 i X5.

BMW X1 2023

Nowe BMW X1 zachowało proporcje poprzednika, zyskując równocześnie nowy pas przedni. Wyraziste nadkola, prawie kwadratowe nerki oraz agresywnie uformowane światła LED z przodu i z tyłu (nowy profil w kształcie litery L) składają się na charakterny wygląd SUV-a.

Jak przystało na nowy model, BMW X1 jest też większe i szersze od odchodzącej generacji. Ma dokładnie 4500 mm długości (plus 53 mm), 1844 mm szerokości (plus 23 mm) i 1640 mm wysokości (plus 43 mm), przy większym rozstawie osi wynoszącym 2692 mm (plus 23 mm).

Ucieszą się z tego wszyscy ci, którym przyjdzie podróżować na tylnej kanapie

We wnętrzu nie brakuje wygodnych foteli i dwustrefowej klimatyzacji. Standardem są cztery porty USB-C, nawigacja i całe mnóstwo systemów z zakresu bezpiecznej jazdy. Ciekawą nowość stanowi kamera, która daje właścicielowi auta możliwość przesyłania zdjęć ze środka dzięki zdalnej aplikacji My BMW.

Co jeszcze?

W kokpicie mamy zakrzywiony wyświetlacz, będący połączeniem dwóch ekranów skierowanych w stronę kierowcy. To zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala i centralny wyświetlacz multimediów w rozmiarze 10,7 cala. System operacyjny BMW iDrive 8 koncentruje się na dotyku, co skutkuje usunięciem większości fizycznych przycisków.

BMW X1 – co pod maską?

Bazowym modelem jest wersja z napędem na przód sDrive18i z benzynową 3-cylindrową jednostką 1.5 o mocy 136 KM (230 Nm). Wyżej stoi wersja z napędem na wszystkie koła xDrive23i. Skrywa 4-cylindrową 2-litrową jednostkę o mocy 204 KM, którą uzupełnia układ miękkiej hybrydy. Łączna moc systemu wynosi 218 KM (360 Nm).

Do wyboru będą też dwa diesle: xDrive18d i xDrive23d. Obydwa warianty z napędem na obie osie i z 4-cylindrowym silnikiem 2.0 o mocy odpowiednio 150 i 211 KM (360 i 400 Nm). Mocniejszy wariant analogicznie jak w wersji benzynowej jest miękką hybrydą.

Przewidziano również dwie wersje hybrydowe plug-in, które uzupełnią ofertę trochę później. To xDrive25e i xDrive30e. Obydwie jednostki mają wsparcie ze strony 3-cylindrowego benzynowego silnika 1.5. W przypadku słabszej wersji łączna moc układu wyniesie 245 KM (477 Nm), w mocniejszej można liczyć w sumie na 326 KM (477 Nm). Wszystkie jednostki sparowano z 7-biegową automatyczną dwusprzęgłową przekładnią.

Równocześnie z BMW X1 debiutuje elektryczna odmiana iX1

Napędzany dwoma elektrycznymi silnikami SUV, którego łączna moc wynosi 313 KM (494 Nm), dysponuje akumulatorem o pojemności 64,7 kWh. Zasięg na jednym ładowaniu to choćby 438 kilometrów. Baterię można ładować z maksymalną mocą 130 kW, a jej napełnienie od 10 do 80% zajmuje nie więcej niż 30 minut.

Zarówno spalinowe BMW X1, jak i elektryczny wariant iX1 trafią do sprzedaży pod koniec roku.

Źródło: carscoops.com

Idź do oryginalnego materiału