Oto Audi RS E-Tron GT Ice Race Edition. Furorę robi kolorystyka nadwozia

profiauto.pl 1 rok temu

Dział Audi Sport GmbH kończy 40 lat. Z tej okazji na rynek trafi wyjątkowa wersja modelu RS E-Tron GT.

Audi RS E-Tron GT jest topowym modelem z rodziny E-Tron i najmocniejszym seryjnie produkowanym Audi w historii marki. Ma 646 koni mechanicznych i 830 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie do setki w mniej niż 3,3 s. Obłędny wygląd jest miłym dodatkiem do tej absurdalnej wręcz wydajności.

Audi RS E-Tron GT Ice Race Edition debiutuje

Teraz Niemcy postanowili stworzyć edycję specjalną, która z jednej strony nawiązuje do wyglądu konceptu Ice Race z marca 2023 roku, z drugiej – inspiruje się wyścigiem GP Ice Race, który odbywa się zimą w Austrii. Auto wyróżnia się ciemnym dachem z włókna węglowego oraz 21-calowymi czarnymi felgami.

To, co jednak zasługuje przede wszystkim na uwagę, to wykończenie nadwozia

Audi RS E-Tron GT Ice Race pokrywa srebrny lakier Florett silver metallic, ale na tym nie koniec. Uzupełnia go folia z przeźroczystymi sekcjami położona na całym nadwoziu, która wraz z fioletowymi detalami tworzy efekt trójwymiarowości. Według Audi okleina imituje kryształki lodu i lodowe jeziora. Z kolei fiolet ma kojarzyć się z mieniącymi się goglami narciarskimi. Bez względu na to, czy dostrzeżemy w projekcie dokładnie to, czego oczekuje od nas dział marketingu Audi, sportowy elektryk prezentuje się bardzo ciekawie, niemal jak prototyp.

Niestety, Audi nie zdecydowało się na wzmocnienie układu napędowego

To oznacza wspomniane 646 KM, które znajdziemy w standardowym modelu RS. Niby dużo, ale od wersji specjalnej można by oczekiwać jeszcze więcej. Czy znajdą się chętni na tak wykończone z zewnątrz Audi RS E-Tron GT? Nie znamy jeszcze ceny, a od niej może wiele zależeć. Pewne jest jedno – Audi RS E-Tron GT Ice Race Edition nie będzie częstym widokiem na drogach, bo powstanie w zaledwie 99 egzemplarzach.

Zdjęcia: Audi

Idź do oryginalnego materiału