Oto Audi Q6 E-Tron

profiauto.pl 9 miesięcy temu

Producent z Ingolstadt zaprezentował nowego SUV-a z rodziny e-tron. Pojazd powstał na nowej platformie i wyróżnia się aktywną sygnaturą świetlną.

Audi Q6 e-tron to SUV, na który z pewnością wielu miłośników niemieckiej marki czekało

Sylwetka auta łączy sportowy sznyt z elegancją i może się podobać. Mamy tu liczne przetłoczenia, agresywnie narysowany przedni pas i wąskie reflektory, które zawsze dobrze komponują się z podświetlaną listwą.

A propos oświetlenia – Audi Q6 e-tron może pochwalić się przednimi reflektorami Matrix LED z funkcją zmiany sygnatury świetlnej. Dostępnych jest aż osiem wzorów. Tylne światła w technologii OLED również mają zmienną grafikę, dzięki której można komunikować się z kierowcami innych samochodów na drodze.

Kilka słów o wymiarach

Audi Q6 e-tron mierzy 4771 mm długości, 1993 mm szerokości i 1648 mm wysokości. Rozstaw osi to 2899 mm. Mamy więc do czynienia z nie takim małym SUV-em, który dodatkowo może pochwalić się 526-litrowym bagażnikiem i 64-litrowym frunkiem.

Na początek na rynek trafią dwie wersje

Audi Q6 e-tron i nastawiona na bardziej sportowe doznania odmiana SQ6 e-tron. Pierwsza oferuje 387 KM, sprint do setki na poziomie 5,9 s i prędkość maksymalną 210 km/h. W drugim przypadku dostaniemy 516 KM, które przekładają się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s i prędkość maksymalną 230 km/h. Z czasem ofertę uzupełni wersja Sportback, realizowane są również prace nad wersją z napędem RWD, która będzie charakteryzować się większym zasięgiem.

Elektryczne Audi Q6 E-Tron bazuje na nowej platformie Premium Platform Electric, którą współdzieli z elektrycznym Macanem. 800-woltowa architektura zapewnia szybkie ładowanie z maksymalną mocą 270 kW, a akumulator o pojemności 100 kWh pozwala pokonać 625 kilometrów w przypadku Q6 e-tron i 598 kilometrów, gdy mowa o wersji SQ6 e-tron.

Kabina nie stanowi niespodzianki

Po raz pierwszy wnętrze zaprezentowano na zeszłorocznych targach motoryzacyjnych w Monachium. Uwagę przykuwają przede wszystkim trzy ekrany: 11,9-calowy zestaw cyfrowych zegarów, 14,5-calowy system multimediów oraz najmniejszy w rozmiarze 10,9-cala. Ten ostatni dostępny dla pasażera umożliwia m.in. na obsługę nawigacji, czy wyświetlanie filmów. Wyświetlacz HUD z funkcją rozszerzonej rzeczywistości występuje jako opcja.

Audi Q6 e-tron trafi na rynek w drugiej połowie roku

Na polski cennik musimy jeszcze poczekać, ale w Niemczech wszystko jest już jasne. Q6 e-tron zaczyna się od ceny 74 700 euro, a za bogato wyposażone SQ6 e-tron trzeba zapłacić co najmniej 93 800 euro.

Zdjęcia: Audi

Idź do oryginalnego materiału