Dalsze prace (ułożenie nawierzchni) zaplanowano na wiosnę 2025 r. Powodem zniszczeń na DK94 było wystąpienie Nysy Kłodzkiej z koryta. Trasa została zalana, doszło do jej podmycia i zapadnięcie jezdni w pobliżu dwóch obiektów mostowych i skrzyżowania z DW458 prowadzącą do Lewina Brzeskiego. Uszkodzeniu uległa konstrukcja drogi oraz nasypy, nie było możliwości ruchu samochodów. Pod koniec września zamontowano tymczasową przeprawę wojskową MS-20 dla służb i okolicznych mieszkańców.
GDDKiA z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów oceniły stan dróg krajowych na obszarach popowodziowych. Na wielu odcinkach doszło do zniszczenia nawierzchni, a także uszkodzeń skarp, nasypów, chodników, oznakowania czy sieci pod trasami.
Straty w woj. opolskim oszacowano na około 260 mln zł. Największe koszty będą związane z odbudową mostu w Głuchołazach w ciągu DK40, a także przywróceniem ruchu na uszkodzonych obiektach w Krapkowicach w ciągu DK45.
Przeczytaj także: Oświęcim. Otwarto pierwszą część obwodnicy