Skoda wprowadza poprawki do swojego flagowego SUV-a. Dużo nowości już na początku 2025 r.

3 godzin temu

Skoda na początku przyszłego roku wprowadzi pakiet poprawek i modyfikacji do swojego flagowego, elektrycznego SUV-a. Model Enyaq EV otrzyma m. in. nowy wygląd i większy zasięg na jednym ładowaniu. Zarówno SUV w tradycyjnym nadwoziu, jak i coupé, otrzymają nowy język stylistyczny nazwany przez Czechów „Modern Solid”.

Skoda ujawniła pierwsze szkice odświeżonych Enyaqa i Enyaqa Coupe

fot. Skoda

Choć pierwsze zdjęcia szpiegowskie odświeżonych flagowych elektrycznych SUV-ów czeskiego producenta pojawiły się już na początku tego roku, dopiero teraz Skoda podzieliła się oficjalnymi szkicami swoich samochodów. W pierwszym teaserze dowiadujemy się, iż samochody otrzymają język projektowy Modern Solid inspirowany modelem Elroq. Ten zadebiutował już na początku tego roku i będzie dostępny również w dwóch wersjach nadwozia.

Największe zmiany w Enyaqu pojawią się z przodu. Podświetlony Tech-Deck Face zastąpi tradycyjną osłonę chłodnicy. SUV otrzyma także dzielone jednostki oświetleniowe i zupełnie przemodelowany przedni zderzak. Na tym jednak projektanci nie poprzestali. Na masce zamiast znaczka będzie widniał napis „Skoda”. Wśród innych atrakcji możemy wymienić ciemne, chromowane akcenty, czy eklsuzywny dla tego modelu kolor Olibo Green.

Tył na szkicach wydaje się w znacznym stopniu niezmieniony. Ale na szpiegowskich zdjęciach był on jednak bardzo dobrze zakamuflowany. Sugeruje to, iż możemy spodziewać się mimo wszystko drobnych poprawek. prawdopodobnie obejmą one nową grafikę tylnych świateł, czy lekko zmodyfikowany zderzak. Bez względu na to, co wydarzy się z tyłu samochodu, Czesi obiecują, iż oba modele skorzystają na ulepszonej aerodynamice. To powinno zwiększyć zasięg, choć na chwilę obecną Skoda nie mówi o dokładnych liczbach.

fot. Skoda

„Pod maską” nie będzie żadnych zmian?

Na chwilę obecną nie wiemy, czy producent wprowadzi jakiekolwiek zmiany w układach napędowych obu Enyaqów. jeżeli tak się nie stanie, podstawą pozostanie Enyaq 60 z akumulatorem o pojemności 62 kWh. W tym przypadku mamy silnik montowany z tyłu, który generuje moc 177 koni mechanicznych i momencie obrotowym 310 Nm. W tej wersji SUV obiecuje zasięg 401 kilometrów.

Enyaq 85 ma większą baterię o pojemności 82 kWh. A także mocniejszy silnik – 282 konie mechaniczne i 545 Nm momentu obrotowego. Zwiększa to jego zasięg do 566 kilometrów, a jednocześnie skraca czas potrzebny na osiągnięcie 100 km/h do 6,7 sekundy. Klienci mogą też wybrać między dwoma wariantami napędu na wszystkie koła. Enyaq 85x ma moc 282 koni mechanicznych i przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 sekundy. Z kolei Enyaq RS legitymuje się mocą 335 koni mechanicznych i sprintem w 5,5 sekundy.

Idź do oryginalnego materiału