Opel Corsa Hybrid 1,2 136 KM

2 dni temu

Szybka, komfortowa, ładna i nowoczesna – taka jest odświeżona Corsa dostępna w tej chwili w wersji miękkiej hybrydy. Bez wątpienia jest to jeden z najlepszych samochodów miejskich. Owszem, swoje kosztuje, ale ma dużo atutów, jak choćby niski apetyt na paliwo.


Nowa Corsa z zewnątrz praktycznie się nie zmieniła. Nowy jest pas przedni i czarny dach, który w tym przypadku świetnie koresponduje z krwistoczerwonym lakierem dolnej części nadwozia. Corsa nigdy nie prezentowała się dynamicznie, ale ta wersja naprawdę może się podobać.

Napompowane zderzaki, wąskie reflektory, duże koła i spory spojler na dachu czynią z tego samochodu całkiem przyjemny dla oka obiekt. We wnętrzu Corsy Hybrid, pasażerowie mogą korzystać z w pełni cyfrowego wyświetlacza informacyjnego kierowcy, który jest w standardzie dla prezentowanej wersji Corsa GS. W przejrzysty sposób wyświetla on wszystkie ważne dla kierowcy informacje z dodatkowymi pomocnymi wskazaniami skonfigurowanymi specjalnie dla wersji hybrydowej.

Cyfry na cyfrowym wyświetlaczu prędkości świecą na biało, gdy pracuje silnik benzynowy. Gdy pojazd jest napędzany wyłącznie elektrycznie, wypełnienie wskaźników zmienia się na kolor niebieski. Ponadto dostępny jest stały wyświetlacz wykorzystania mocy podzielony na sekcje Power, Eco i Charge, a także ekran przedstawiający przepływ energii między akumulatorem, silnikiem benzynowym i kołami, oraz informujący o poziomie naładowania akumulatora. Najważniejsze dane dotyczące przebytej odległości, czasu podróży, średniego zużycia paliwa, pozostałego zasięgu i trasy przejechanej wyłącznie elektrycznie można odczytać na wyświetlaczu podsumowania podróży, po wyłączeniu samochodu.

Pasażerowie Corsy Hybrid są dobrze połączeni ze światem dzięki nowemu systemowi informacyjno-rozrywkowemu z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym. Jest on oparty na zintegrowanych platformach Snapdragon® Cockpit i Auto Connectivity i oferuje między innymi najnowocześniejszą grafikę, multimedia oraz opcje łączności, takie jak Wi-Fi, Bluetooth i 4G. Ponadto telefony kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto można podłączyć, a także naładować, dzięki systemów multimedialnych samochodu w obu przypadkach bezprzewodowo. Wnętrze małego Opla jest bardzo dobrze przemyślane i zaprojektowane. Wszystkie przełączniki znajdują się w zasięgu ręki kierowcy, a mateiały są całkiem niezłej jakości.

Miejsca jest wystarczająco choćby na tylnej kanapie. Oczywiście wsiadanie i wysiadanie nie należy do przyjemności, ale już po zajęciu miejsca z tyłu dwie osoby spokojnie się zmieszczą. Bardzo fajnym patentem, choć drobnym, są przyciski sterowania głośnością i tempomatem. Nie dość, iż powleczono je gumowym tworzywem, dzięki czemu ani się nie ślizgają ani nie zostawiamy na nich swoich odccisków, to jeszcze działają z delikatnym sprężystym oporem, więc korzystanie z nich to czysta przyjemność.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską tego auta znajdziemy napęd hybrydowy w postaci benzynowego trzycylindrowego silnika o pojemności 1,2 litra i mocy 136 KM oraz z motoru elektrycznego o mocy 28 KM. Napęd jest przenoszony na przednią oś dzięki 6-stopniowej, dwusprzęgłowej i zelektryfikowanej skrzyni biegów. Z tym zestawem pod maską Corsa jest bardzo żwawym samochodem, bo do setki rozpędza się w nieco ponad 8 sekund, a energię elektryczną czerpie z baterii ładowanej w trakcie zwalniania lub hamowania. Oznacza to, iż nie trzeba podłączać żadnych kabli ani zmieniać swojego stylu jazdy.

Podczas jazdy silnik spalinowy i elektryczny współpracują ze sobą w celu zoptymalizowania zużycia paliwa oraz osiągów. Jeden z nich po prostu przejmuje kontrolę nad drugim. Gdy jedziemy w korku, auto przełącza się na prąd, zaś gdy potrzebujemy gwałtownie przyspieszyć, aktywują się oba. Przy niskich prędkościach, czy to podczas jazdy w korku, rozpoczynania porannej podróży czy też w trakcie wykonywania manewrów na parkingu, silnik elektryczny zapewnia całkowicie płynną, niezwykle cichą i lokalnie bezemisyjną jazdę.

Z kolei na autostradzie – po osiągnięciu optymalnej prędkości – samochód zaczyna korzystać z zaoszczędzonej energii elektrycznej, która jest uzupełniana poprzez działanie siły tarcia, co pozwala oszczędzać paliwo oraz zredukować hałas i zanieczyszczenie powietrza. Opel podaje, iż średnie zużycie benzyny wynosi w tym samochodzie ok. 4,5 litrów benzyny, ale to oczywiście w warunkach idealnych. Normalnie w codziennym użytkowaniu Corsa spala ok. 6 litrów, co przy automatycznej skrzyni biegów jest wynikiem bardzo dobrym.

Zawieszenie i komfort jazdy

Nowa Corsa prowadzi się jak większy samochód, czyli bardzo pewnie i stabilnie. choćby przy wyższych prędkościach autostradowych w kabinie nie słychać mocno szumu opon i powietrza. Zawieszenie jest zestrojone raczej twardo i sztywno, więc na większych nierównościach czasem słyszalna jest jego praca. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy, a w tym sportowym naprawdę czuć różnicę i auto potrafi dać frajdę z szybszej jazdy.

Wyposażenie i cena

Nowa hybrydowa Corsa dostępna jest w dwóch odmianach mocy. W słabszej silnik benzynowy ma 100 KM, w mocniejszej 136 KM i właśnie tę wersję otrzymaliśmy do testów w najbogatszej odmianie wyposażenia o nazwie GS. Z tym pakietem słabsze auto zaczyna się od niespełna 97 tys. zł, natomiast wariant mocniejszy kosztuje od 116100 zł. Na jego pokładzie znalazło się praktycznie wszystko, co jest niezbędne kierowcy. Mamy wirtualne zegary, klimatyzację, podgrzewane fotele i kierownicę, 18-calowe felgi, aktywny tempomat, LED-owe światła.

Idź do oryginalnego materiału