Olej, który pracuje na Twój zysk- kompleksowa oferta dla pojazdów ciężarowych, rolniczych i budowlanych

2 tygodni temu

Każdy przestój ciężarówki, ciągnika czy maszyny budowlanej to realne straty. Niewłaściwe smarowanie często stoi za awariami układów napędowych. Castrol odpowiada na ten problem, oferując specjalistyczne środki smarne, które minimalizują ryzyko uszkodzeń i pomagają firmom poprawiać wyniki finansowe.

Dla każdej floty: ciężarówki, rolnictwo, budowlanka

Nie tylko floty ciężarowe potrzebują zaawansowanych technologii. Castrol oferuje kompleksową gamę produktów również dla:

  • maszyn rolniczych, gdzie kluczowa jest odporność na zanieczyszczenia i praca w zmiennych warunkach atmosferycznych,
  • sprzętu budowlanego, gdzie częste przestoje to realne straty na inwestycji,
  • pojazdów dystrybucyjnych, które potrzebują niskiego zużycia paliwa w cyklu miejskim.

Wszystkie te segmenty mogą korzystać z pełnej gamy produktów: od silnikowych (VECTON, CRB, TRANSMAX AGRI MP Plus), przez przekładniowe (TRANSMAX), po chłodzące (RADICOOL) i smary (SPHEEROL).

Technologia VECTON – aby silnik pracował wydajniej

Nowoczesne silniki ciężarówek generują choćby o 30 % więcej momentu obrotowego niż dekadę temu. Większe ciśnienie w komorze spalania to wyższa temperatura i szybsza degradacja oleju. Gdy dodatki przeciwutleniające nie nadążają neutralizować wolnych rodników, olej traci lepkość i tworzą się osady – przepis na zatarcie łożysk i nagłą awarię.

VECTON Long Drain z technologią System Pro Technology działa jak tarcza. choćby do 45% wyższa rezerwa wydajności (w porównaniu do wymagań branżowych API i ACEA oraz w oparciu o badania przeprowadzone na 81% serii Castrol VECTON w odniesieniu do ilości z 12 miesięcy sprzedaży do marca 2017 r.) oznacza, iż olej dłużej utrzymuje lepkość, chroni przed osadami i neutralizuje kwaśne produkty spalania. Dla floty mniejsze ryzyko awarii i mniej nieplanowanych przestojów.

Czym jest System Pro Technology?

Łączy zaawansowane inhibitory korozji, rozpuszczalniki i czynniki ekstremalnej stabilności, co przekłada się na:

  • Czystsze wnętrze silnika (kontroluje oksydację, neutralizuje szkodliwe kwasy i ogranicza powstawanie osadów,
  • Stabilną warstwę smarną przy temperaturach przekraczających 120 °C,
  • Mniej wymian międzyserwisowych choćby o 20–30 %.

Każda dodatkowa doba na trasie zamiast w kanale serwisowym zmniejsza koszt kilometra i podnosi efektywność wykorzystania taboru.

Oleje premium – liczby nie kłamią

Badania jasno pokazują przewagę stosowania olejów klasy premium. Seria Castrol VECTON, dzięki technologii System Pro Technology, osiąga wyniki daleko wykraczające poza normy branżowe:

  • Lepkość utrzymywana jest o 37% lepiej niż wymagają normy.
  • Ochrona termiczna przewyższa graniczne wartości aż o 72%.
  • Neutralizacja kwasów – poprawiona o 58%.
  • Kontrola powstawania osadów – lepsza o 41%.
  • Ochrona przed korozją – wyższa o 54%.

W praktyce oznacza to mniejsze zużycie łożysk i tulei, niższe ryzyko zatarć oraz stabilny film olejowy przy dużych obciążeniach. Biznesowo – regularnie wymieniany olej oznacza niższe koszty eksploatacji i spadek liczby przestojów.

Kiedy niskie tarcie spotyka niskie zużycie paliwa

W erze kosztów paliwa stanowiących choćby 40% całkowitych kosztów floty, najważniejsze jest zmniejszanie oporów wewnętrznych silnika. Olej z niskim współczynnikiem HTHS (High Temperature High Shear) to klucz do oszczędności. Każdy spadek lepkości o 0,5 cP może obniżyć zużycie paliwa o 0,5–2 %. Dla floty 100 ciągników oznacza to setki tysięcy litrów paliwa mniej – a w budżecie choćby sześciocyfrową kwotę zaoszczędzoną rocznie.

Co ważne, stosowanie oleju o niskim HTHS nie jest już tylko wyborem – to coraz częściej wymaganie samego producenta pojazdu, zapisane w specyfikacji technicznej silnika. W odpowiedzi na te wytyczne, renomowani producenci olejów premium opracowują formulacje, które przy zachowaniu niskiego HTHS – zapewniającego niższe zużycie paliwa – jednocześnie gwarantują wysoką odporność silnika na zużycie mechaniczne. To połączenie efektywności paliwowej i trwałości jednostki napędowej, co w transporcie ciężkim jest niezwykle istotne.

Dobór oleju w kilku kliknięciach – praktyczna wskazówka

Każdy właściciel floty wie, jak trudnym zadaniem jest dobór adekwatnego oleju do różnych modeli pojazdów, szczególnie przy wielopojazdowych i zróżnicowanych pod względem marki garaży. Castrol uprościł ten proces dzięki internetowej Wyszukiwarce Produktów. Kilka kliknięć w przeglądarce dostępnej 24/7 dostarcza wskazania dokładnego oleju dla konkretnego modelu samochodu, maszyny czy pojazdu budowlanego. System automatycznie wskaże optymalny produkt smarny wraz z pełną specyfikacją. Castrol zapowiada, koniec z arkuszami Excela, telefonami i wątpliwościami przy doborze konkretnego produktu, zaaprobowanego przez producenta OEM.

Dowiedz się więcej: https://www.castrol.com/pl_pl/poland/home/products/commercial-vehicle.html

Idź do oryginalnego materiału