Marka Jeep poinformowała, iż niebawem wystartują zamówienia na nowego Jeepa Renegade 2024 na Starym Kontynencie.
Jeep Renegade ma już niemal 10 lat. Zamówienia na najnowsze wydanie tego wozu mają ruszyć właśnie z okazji dekady jego istnienia na rynku. Oczywiście Renegade sprzed dekady, a model 2024 się różnią.
Najmniej zmieniło się w designie. Renegade to auto dość rozpoznawalne, model ma swój charakterystyczny, kanciasty styl. Tu ważniejsza jest funkcja od formy. Zaskakująco przestronny, o ponadprzeciętnych możliwościach terenowych i jednocześnie całkiem dobry do pełnienia codziennych zadań w mieście.
W nowym Renegade na rok 2024 otrzymamy unowocześniony system inforozrywki z ekranem 10,1 cala oraz wirtualne zegary na ekranie 10,25″. Ponadto bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, nowa, wyższej jakości kamera cofania. Marka przygotowała pięć różnych wersji wyposażeniowych: Renegade, Altitude, Summit, Overland i Trailhawk. Gama modeli na ten rok jest w pełni zelektryfikowana, znak czasów.
Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie, powiedział: „Nowy Jeep Renegade 2024 stanowi istotny punkt zwrotny. Opierając się na swoim dziedzictwie, które łączy w sobie bezkompromisowe możliwości terenowe jest wręcz idealny do miejskiej jazdy i oferuje teraz nowy system informacyjno-rozrywkowy z 5 razy szybszym procesorem, większe wyświetlacze Full HD i zaawansowaną łączność, zapewniając wyjątkowe wrażenia z jazdy we wszystkich wersjach wyposażenia. Dzięki tym ulepszeniom nowy Jeep Renegade MY24 na długo pozostanie jednym z głównych bohaterów segmentu B-SUV”.
Najnowszy Jeep Renegade 2024 to dwa do wyboru hybrydowe układy napędowe: e-Hybrid i 4xe Plug-in Hybrid. Napęd e-Hybrid to coś pomiędzy klasyczną hybrydą, a miękką hybrydą. W tej odmianie auto korzysta z komponentów elektrycznych pracujących z instalacją o napięciu 48 V.
Auto rusza zawsze na prądzie, może pokonywać niewielkie dystanse przy niskich prędkościach tylko na silniku elektrycznym (np. podczas manewrów parkingowych). Ma to przede wszystkim służyć mniejszej emisji spalin i mniejszemu zużyciu paliwa. Akumulator trakcyjny energię odzyskuje z rekuperacji lub z silnika. Z kolei napęd 4xe Plug-in Hybrid wykorzystuje zarówno silnik elektryczny, jak i spalinowy. W tegorocznej wersji oba napędy poddano kalibracji, co ma przekładać się na mniejsze zużycie paliwa o 5% (dane sprzed homologacji). Ceny? W Polsce tegoroczny model Jeep Renegade startuje od 135 900 zł.