Obwodnica ułatwi dojazd do A1 oraz S11. Jest kolejny kontrakt

tunele.inzynieria.com 1 miesiąc temu

Drugi fragment obwodnicy zacznie się na węźle Kromołów, a skończy na rondzie w Żerkowicach. Będzie mieć 7,5 km oraz klasę GP (główna ruchu przyspieszonego). Zaplanowano cztery obiekty inżynieryjne – w miejscu przecięcia z ulicami Harcerską, Karlińską, Szymona Szymonowica oraz przejazdem rolniczym w Zawierciu.

Warte ponad 234 mln zł zadanie wykona firma Polaqua. Wszystko ma być gotowe w marcu 2028 r. Druga część obwodnicy Poręby i Zawiercia to kolejny element nowego przebiegu DK78 między Siewierzem a Szczekocinami. Obejmuje on niemal 50 km, a przyczynić ma się do zwiększenia przepustowości połączeń z A1, DK11 i w przyszłości S11.

Budowa pierwszego odcinka (17 km) obwodnicy Poręby i Zawiercia jest już mocno zaawansowana. Zakończono wykonywanie wykopu w ciągu trasy głównej. Warstwa podbudowy asfaltowej ułożona jest w 95%, a wiążąca w 78%. W przypadku wszystkich obiektów inżynieryjnych wykonano ustroje nośne, a zaawansowanie prac mostowych wynosi 80%. Zaawansowanie rzeczowe przekroczyło 80%.

Obwodnica Poręby i Zawiercia – parametry techniczne

  • klasa: GP (główna ruchu przyspieszonego)
  • liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
  • szerokość pasa ruchu: 3,5 m
  • szerokość poboczy: 1,5 m
  • obciążenie: 11,5 t/oś.

Przeczytaj także: Nowa obwodnica w Małopolsce. Pięć mostów i nasypy

Idź do oryginalnego materiału