Obwodnica Poręby i Zawiercia. 80% zaawansowania robót

2 dni temu

Gotowe są ustroje nośne wszystkich obiektów mostowych. Kończy się układanie izolacji z papy i warstwy wiążącej z asfaltu lanego, wykonywanie kap chodnikowych i umocnień stożków. Ruszyło układanie warstwy ścieralnej nawierzchni.

Na obwodnicy Poręby i Zawiercia jest już 90% podbudów z mieszanek asfaltowych, 70% warstwy wiążącej oraz około 60% warstwy ścieralnej nawierzchni trasy głównej. realizowane są prace wykończeniowe dotyczące humusowania skarp i terenów zielonych, montażu barier ochronnych, umocnienia poboczy oraz oznakowania poziomego i ogrodzenia drogowego.

Po zamontowaniu przepustów ekologicznych (dla zwierząt i płazów) umacniane są ich wloty i wyloty, trwa instalacja wyposażenia. Na obwodnicy będzie 2147 m zabezpieczeń przeciwhałasowych i 225 m ekranów przeciwolśnieniowych. Dobiega końca przebudowa dróg poprzecznych i odcinka DW796 z rondem przy węźle Kuźnica.

Trasa obwodowa będzie dwujezdniowa, klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Powstają to dwa węzły, Kuźnica i Kromołów.

Początkowo obwodnica Poręby i Zawiercia miała być gotowa 23 kwietnia 2023 r. Termin otwarcia przełożono na 25 kwietnia 2025 r. Wynika to z długiego czasu oczekiwania na wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej i braku pełnego dostępu do placu budowy. Tu powodem było opóźnienie wycinki terenów leśnych będących w zarządzie Lasów Państwowych.

Wykonawcą trasy jest konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Wartość zadania przekracza 507 mln zł.

Przeczytaj także: Droga ekspresowa S12. 60 km odciąży dwie autostrady

Idź do oryginalnego materiału