O tym kombi Volkswagena marzy teraz młode pokolenie Polaków. To nie Passat, ale na prądzie przejedzie prawie 700 km

9 godzin temu

Choć dla wielu Polaków samochody spalinowe są jedynym rozwiązaniem dla motoryzacji, to młodsze pokolenie dostrzega w elektrykach potencjał. Rynek jest już w stanie oferować samochody, które można uznać za rodzinne i nadające się na wyjazdy wakacyjne. Przykładem tego jest elektryk Volkswagena ID. 7, czyli kombi, o jakim młodzież marzy jak kiedyś ich ojcowie o Passacie.

Elektryk nadający się w trasę

Volkswagen ID. 7 Tourer jest odpowiedzią na krytyków samochodów elektrycznych, którzy twierdzą, iż autami na prąd ciężko podróżuje się w dłuższe trasy. Jednak w tym przypadku mocno zadbano o zasięg. W ofercie są wersje z dwiema dużymi bateriami 77 kWh lub 86 kWh. Kombi z mocą 286 KM i 1-biegową skrzynią automatyczną może przejechać na prądzie 605 km (dla 77 kWh) lub choćby 690 km (dla 86 kWh) w cyklu mieszanym. Imponujący zasięg ma choćby mocniejsza wersja 340-konna, bo ten wynosi 584 km.

fot. materiały prasowe

Przejdzie zatem sporo, ale pewnie długo się ładuje? Nie do końca, bo uzupełnienie energii od 10 do 80 proc. na szybkiej ładowarce o mocy 200 kW zajmie niecałe pół godziny (26 minut). Zresztą przy baterii 86 kWh i mocy układu napędowego 286 KM w 10 minut zyskujemy już 236 km zasięgu, co dla wielu osób może być wystarczającą wartością. W innych wersjach tak krótkie szybkie ładowanie prądem stałym też powiększa zasięg o co najmniej 200 km. Co ciekawe, Volkswagena ID.7 Tourer zaparkujemy z poziomu telefona.

Ile kosztuje elektryczne kombi Volkswagena?

Naszpikowane nowymi technologiami elektryczne kombi Volkswagena kosztuje teraz w promocji tylko 231 690 zł. To obniżka o 40 tys. zł i dotyczy podstawowej wersji wyposażenia Pro i mniejszej baterii 77 kWh. Tu warto przypomnieć, iż mający ruszyć w lutym nowy program „Mój elektryk” zaoferuje dofinansowanie do 40 tys. zł, czyli tyle, ile wynoszą teraz rabaty Volkswagena. dla osób fizycznych.

fot. materiały prasowe

Ceny najbardziej zasięgowej odmiany z baterią 86 kWh i mocą 286 KM zaczynają się od 243 590 zł (cena promocyjna). Początkową wersją wyposażenia jest w tym przypadku odmiana Pro S. W podwyższonym standardzie Plus ceny dla obu wersji to odpowiednio 240 890 zł i 252 790 zł.

„Sportowa” odmiana z mocą 340 KM (sprint do setki w 5,5 s) i dużą baterią 86 kWh w czteronapędowej wersji GTX 4MOTION to w trakcie promocji tylko 274 290 zł. Najwyżej w cenniku zawieszona jest odmiana GTX Plus 4MOTION z ceną początkową 285 330 zł. W każdej wersji pojemność bagażnika wynosi 605 litrów. Jednak po rozłożeniu tylnej kanapy ta wzrasta do 1 714 litrów.

Idź do oryginalnego materiału