Volkswagen pochwalił się, iż zakończył testy całkowicie nowego Tiguana. Sprawdź, co już wiadomo na temat trzeciej generacji tego przebojowego SUV-a.
Od kilku lat Volkswagen Tiguan jest najchętniej kupowanym modelem koncernu z Wolfsburga na całym świecie. Aktualna, druga odsłona tego modelu zadebiutowała w 2015 roku i pomimo udanego liftingu z 2020 roku zdążyła się opatrzeć. Ostatnio niemiecki producent uchylił rąbka tajemnicy na temat kolejnej generacji swojego bestsellerowego SUV-a. Oto, co już wiemy o nowym Volkswagenie Tiguan.
Volkswagen Tiguan 3. generacji został zbudowany na nowej, zmodernizowanej platformie MQB evo, co pozwoliło na zastosowanie jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych w porównaniu z poprzednikiem. W efekcie na wyposażeniu opisywanego SUV-a będą mogły się znaleźć m.in. matrycowe reflektory HD LED Matrix oraz adaptacyjne zawieszenie DCC Pro z amortyzatorami dwuzaworowymi.
Na opublikowanych przez Volkswagena zdjęciach możemy oglądać przedprodukcyjne egzemplarze nowego Tiguana w pełnym kamuflażu. Da się jednak zauważyć, iż trzecia generacja tego SUV-a zyskała nieco bardziej obłe kształty i pod względem stylistyki najprawdopodobniej będzie stanowiła ogniwo pośrednie między aktualnym modelem a w pełni elektrycznym ID.4. Dokładne wymiary nadwozia nie są jeszcze znane, ale według zapowiedzi nowy Tiguan jest o ok. 3 cm dłuższy od poprzednika, a szerokość, wysokość i rozstaw osi pozostają prawie takie same. Pomimo tak niedużych różnic udało się powiększyć bagażnik – jego bazowa pojemność to teraz 648 l.
W Tiguanie 3. generacji klasyczny kokpit ustąpił miejsca znacznie nowocześniejszej i bardziej cyfrowej desce rozdzielczej. Wszystkimi funkcjami (w tym systemem multimedialnym i klimatyzacją) zarządza się z poziomu 15-calowego, dotykowego ekranu centralnego. Pod nim znalazły się znane chociażby z Golfa dotykowe suwaki do sterowania głośnością i temperaturą, a na tunelu środkowym umieszczono wielofunkcyjne pokrętło. Uwagę zwraca także dźwignia zmiany biegów zlokalizowana z prawej strony kolumny kierownicy. Warto jeszcze dodać, iż nowy Tiguan będzie mógł być opcjonalnie wyposażony w fotele przednie ergoActive, które zapewniają m.in. regulację podparcia lędźwiowego w czterech kierunkach oraz funkcję masażu, jak również podgrzewanie i wentylację.
Nowy Volkswagen Tiguan zaoferuje szeroki wybór benzynowych jednostek napędowych – zarówno podstawowych TSI, jak i zelektryfikowanych eTSI (z układem mild hybrid) oraz eHybrid (hybrydy plug-in z zasięgiem choćby 100 km w trybie elektrycznym). Ponadto w gamie nie zabraknie miejsca dla wysokoprężnych silników TDI. Producent ogłosił też, iż manualnej przekładni w tym modelu już nie uświadczymy, bowiem wszystkie jednostki będą łączone z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.
Więcej szczegółów na temat nowego Tiguana poznamy dopiero jesienią – wówczas spodziewana jest oficjalna premiera tego modelu. Z kolei do salonów sprzedaży SUV Volkswagena trafi dopiero w przyszłym roku.
Sprawdź cennik oraz opinie na temat aktualnego modelu:
Volkswagen Tiguan II – opis wersji i cennik
Używany VW Tiguan II – opinie, typowe usterki