Nowy Volkswagen Amarok ma DNA Forda i w topowej wersji 300 KM

profiauto.pl 2 lat temu

Opracowany całkowicie od podstaw nowy Volkswagen Amarok korzysta z platformy Forda Rangera. Volkswagen zadbał jednak o to, by pickup zachował styl tożsamy z niemiecką marką.

Amarok będzie dostępny w wersji z pojedynczą i podwójną kabiną

W tej drugiej odmianie wyróżnia się długością 5350 mm, a jego rozstaw osi wyniesie 3270 mm. Względem poprzednika szerokość zmniejszyła się o 34 mm do 1910 mm, za to wysokość wzrosła o 10 mm do 1888 mm.

Volkswagen Amarok w nowym wydaniu również nie boi się terenowych wyzwań

Krótkie zwisy i poprawione kąty natarcia i zejścia pozwolą skuteczniej pokonywać przeszkody. Volkswagen poprawił głębokość brodzenia Amaroka, która zwiększyła się z 500 do 800 mm. Maksymalna ładowność sięga teraz choćby 1160 kg, a siła uciągu w zależności od wybranego silnika to 3500 kg. Dodatkowo dach auta sprawdzi się jako baza dla 4-osobowego namiotu, wytrzymując obciążenie 350 kg.

Volkswagen Amarok – co pod maską?

Volkswagen przygotował 4 jednostki wysokoprężne i jedną benzynową. Na rynek afrykański Amarok trafi z 2-litrowym silnikiem TDI o mocy 150 KM. Ta sama jednostka będzie występować również w mocniejszej 170-konnej wersji.

W ofercie na wybranych rynkach znajdą się jeszcze 4-cylindrowy diesel bi-turbo o mocy 209 KM. Najmocniejszą jednostką wysokoprężną będzie 3-litrowe V6 o mocy 241 lub 250 KM.

Silnik benzynowy będzie tylko jeden – to 2,3-litrowa jednostka EcoBoost o mocy 302 KM. Słabsze jednostki współpracują z 6-biegowym automatem lub 5- i 6- biegową manualną skrzynią biegów do wyboru. Mocniejsze (209 KM i więcej) zestawiono z 10-biegową automatyczną przekładnią.

Napęd na cztery koła będzie standardem na wielu rynkach. Dostępna ma być również wersja tańsza z napędem na tylne koła.

To, co zdecydowanie ma odróżniać nowego Amaroka od starej generacji to wnętrze

Producent obiecuje premium i więcej luksusu szczególnie w droższych wariantach Amaroka. Ma ich w sumie być pięć: Amarok, Life, Style, PanAmericana (off-road) i Aventura (skoncentrowany na komforcie). Niezależnie od wybranej wersji w kokpicie znajdziemy cyfrowe zegary (8 lub 12 cali), dotykowy ekran multimediów (10 lub 12 cali), czy zestaw nagłośnienia Harman Kardon.

Amarok nigdy wcześniej nie był tak dobrze zaopatrzony w liczne systemy z zakresu wsparcia kierowcy – jest ich na pokładzie ponad dwadzieścia.

Pickup w podstawowej wersji trafi do sprzedaży z 17-calowymi stalowymi felgami, można go będzie jednak po raz pierwszy kupić z 21-calowymi aluminiowymi obręczami. W Polsce jego salonowy debiut przewidziano na początek przyszłego roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału