Nowy URBANMAX

1 dzień temu

Goodyear wprowadza na rynek nową oponę URBANMAX, stworzoną specjalnie z myślą o autobusach miejskich i innych pojazdach transportu miejskiego. Przystosowana do intensywnej eksploatacji, częstego zatrzymywania się i ruszania oraz kontaktu z krawężnikami, zapewnia wyższą trwałość i lepszą efektywność paliwową w porównaniu z poprzednim modelem. Została zaprojektowana z myślą o szerokim zakresie zastosowań – od pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, przez hybrydy, po autobusy w pełni elektryczne.

Opona Goodyear URBANMAX została wyposażona w mieszankę bieżnika z wysoką zawartością krzemionki, co pozwoliło wydłużyć jej przebieg choćby o 40% w porównaniu z poprzednim modelem. Jednocześnie charakteryzuje się niskimi oporami toczenia (klasa B) oraz dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni (klasa B). Dzięki czterożebrowej konstrukcji bieżnika, dodatkowym lamelom i głębokim rowkom ze wzmocnieniami, opona zapewnia precyzyjne prowadzenie, równomierne zużycie oraz niezawodną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych.

Wzmocniona ściana boczna z wbudowanymi wskaźnikami zużycia zwiększa trwałość opony i zapewnia skuteczną ochronę przed uszkodzeniami w kontakcie z krawężnikami – co jest szczególnie istotne w warunkach intensywnej eksploatacji flot miejskich. Dodatkowo, opona Goodyear URBANMAX została przystosowana do nacinania i bieżnikowania, co pozwala znacząco wydłużyć jej cykl życia i obniżyć całkowity koszt posiadania.

Wybrane modele opon Goodyear URBANMAX będą dostępne z technologią Goodyear EcoReady, co oznacza, iż aż 40% ich składu stanowią materiały przyjazne dla środowiska. Wśród nich znajduje się m.in. krzemionka pozyskiwana z popiołu z łusek ryżu (RHAS), której zrównoważone pochodzenie określane jest na podstawie metody bilansu masy.

Opona Goodyear URBANMAX jest dostępna na rynku w rozmiarze 275/70R22.5. Dzięki klasie B w zakresie efektywności paliwowej i A pod względem emisji hałasu, opona ta może wspierać klientów w spełnianiu wymagań taksonomii UE i przyczyniać się do zrównoważonej mobilności.

Zwiększona nośność opony gwarantuje optymalną wydajność również w przypadku cięższych modeli autobusów elektrycznych, zapewniając niezawodność niezależnie od typu napędu.

Opony Goodyear URBANMAX zostały wyposażone w technologię identyfikacji radiowej (RFID), która umożliwia łatwą integrację z cyfrowymi systemami zarządzania flotą. Dzięki znacznikom RFID możliwe jest precyzyjne śledzenie każdej opony na podstawie indywidualnego numeru seryjnego, co usprawnia zarządzanie ich cyklem życia i zwiększa efektywność operacyjną przedsiębiorstw komunikacyjnych oraz operatorów flot.

– Opona Goodyear URBANMAX to krok w przyszłość transportu miejskiego. Łączy dłuższe przebiegi, oszczędność paliwa i wykorzystanie zrównoważonych materiałów do produkcji – powiedział Xavier Fraipont, wiceprezes dywizji opon użytkowych w regionie EMEA w Goodyear.W porównaniu z poprzednim modelem nowa opona oferuje większą niezawodność i niższe koszty eksploatacji dla flot autobusów miejskich, wspierając jednocześnie rozwój zrównoważonej mobilności w miastach.

Goodyear URBANMAX to nie tylko nowa opona, to rozwiązanie dostosowane do zmieniających się wymagań mobilności miejskiej – powiedział Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu w regionie EMEA w Goodyear. – najważniejsze elementy tej opony zostały zaprojektowane z myślą o wyzwaniach współczesnego transportu miejskiego, od częstych postojów i ciasnych zakrętów po rosnące wymagania dotyczące efektywności operacyjnej.

Goodyear URBANMAX rozszerza ofertę opon Goodyear, uzupełniając modele URBANMAX COMMUTER i MARATHON COACH. Dzięki temu operatorzy flot zyskują kompleksowe portfolio, dostosowane do zróżnicowanych potrzeb transportu miejskiego i międzymiastowego.

Idź do oryginalnego materiału