Nowy SUV za mniej niż 90 tys. zł | PIERWSZA JAZDA

1 rok temu

Dobre trudno poprawić. A przed takim właśnie zadaniem stanęła Skoda w przypadku od lat najpopularniejszego i najtańszego SUV-a tej marki – Kamiqa. Jak sobie poradziła, oceniliśmy podczas pierwszych jazd. I mamy swojego faworyta – wersję, którą z czystym sumieniem możemy polecić.

  • W ramach modernizacji Skoda Kamiq otrzymała mi.in. nowe zderzaki oraz opcjonalne reflektory Full LED Matrix
  • Benzynowe silniki 1.0/1.5 TSI zostały zoptymalizowane

Przemyślany i dobrze wpasowany w potrzeby klientów model może znacząco wpłynąć na wyniki sprzedażowe całej marki. Skoda ma powody do zadowolenia, bo wprowadzony do oferty w 2019 r. Kamiq okazał się najlepiej sprzedającym się SUV-em marki w latach 2021-2023. Od momentu premiery dostarczono klientom prawie 410 tys. egzemplarzy.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/bestseller-skody-przeszedl-modernizacje-na-jakie-zmiany-w-octavii-zdecydowal-sie-producent,aid,3931

Nadwozie i wnętrze – więcej charakteru

Poprawianie tak ciepło przyjętego auta nie jest łatwym zadaniem. Modernizacja upłynęła więc pod znakiem ewolucji, a nie rewolucji. Z zewnątrz odświeżoną Skodę Kamiq najłatwiej rozpoznać po przednim zderzaku, który poza bardziej wyostrzonym kształtem ma dyfuzor z trzema charakterystycznymi otworami.

Nowa odsłona najmniejszego SUV-a Skody otrzymała też inne atrapę chłodnicy czy felgi oraz przeprojektowany tylny zderzak – również z dyfuzorem. Popracowano także nad wykończeniem wnętrza. Pojawiły się nowe materiały wykończeniowe, a do wykonania tapicerki i paneli drzwi wykorzystano tworzywa mające ograniczać negatywny wpływ auta na środowisko – w tym tkaniny pochodzące z recyklingu, konopie oraz kenaf.

1410

Skoda Kamiq 2024 – z udoskonalonymi silnikami

Zainteresowani zakupem Kamiqa mają spore pole manewru przy konfiguracji auta, bo Skoda przygotowała trzy odmiany wyposażeniowe (Essence, Selection i Monte Carlo) oraz trzy wersje silnikowe.

Dane techniczne i ceny 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI Silnik Pojemność skokowa Układ cylindrów/zawory Moc maksymalna Maks. moment obrotowy Osiągi Prędkość maksymalna Przyspieszenie 0-100 km/h Średnie zużycie paliwa CENA
benzynowy, turbo benzynowy, turbo benzynowy, turbo
999 cm3 999 cm3 1498 cm3
R3/12 R3/12 R4/16
95 KM/5000 115 KM/5500 150 KM/5000
175 Nm/1600 200 Nm/2000 250 Nm/1500
183 km/h 196 km/h 214 km/h
11,0 s 9,7 s 8,3 s
5,5-5,8 l/100 km 5,4-5,8 l/100 km 5,7-6,1 l/100 km
od 87 700 zł od 91 950 zł od 112 700 zł

Bazowa 1.0 TSI (95 KM) jest dostępna tylko z 5-biegową, ręczną skrzynią. W 115-konnej 1.0 TSI i w 1.5 TSI o mocy 150 KM oferowane są manualne skrzynie z sześcioma przełożeniami lub mające jeden bieg więcej dwusprzęgłowe DSG. Konstrukcję jednostek napędowych udoskonalono, by poprawić ich wydajność.

Silnik 1.5 TSI jest znacznie bardziej elastyczny choćby od 115-konnego 1.0 TSI. Bez trudu rozpędza Kamiqa, gdy obroty przekraczają poziom 1500/min.

Skoda Kamiq – którą wersję wybrać? Najtańszą!

Do pierwszych jazd Skoda udostępniła pełną gamę. Naszym cichym faworytem okazała się bazowa wersja. Moc 95 KM w zupełności wystarcza do spokojnej jazdy (kto poczuje niedosyt, zawsze może ją podnieść poprzez tuning elektroniczny), a wyposażenie nie rozczarowuje.

Nie trzeba bowiem dopłacać za ręczną klimatyzację, diodowe reflektory, 16-calowe alufelgi, asystenta pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, tylne czujniki parkowania, cyfrowy panel wskaźników oraz system multimedialny z zestawem głośnomówiącym Bluetooth.

https://magazynauto.pl/testy/skoda-fabia-1-5-tsi-dsg-monte-carlo-rozsadek-i-troche-frajdy-test,aid,3925

Do tego Kamiq oferuje przestronne wnętrze (z powodzeniem mieszczące cztery osoby o wzroście 1,8 m), duży bagażnik (400-1395 l) oraz dobrze zestrojone zawieszenie, stanowiące udany kompromis między komfortem prowadzenia a resorowaniem. Z powodzeniem można więc mówić o pełnowartościowym aucie rodzinnym, którego cena startuje z poziomu 87 700 zł.

Skoda Kamiq – naszym zdaniem

Modernizacja Kamiqa dodała najmniejszemu SUV-owi Skody charakteru. Cieszy, iż w dobie drożyzny wyjściowa cena auta pozostała znośna, a możliwości konfiguracji zespołu napędowego są spore – mocniejszy silnik 1.0 TSI oraz 1.5 TSI są dostępne ze skrzyniami ręcznymi oraz DSG.

ocena 5/5

Zaskakująco atrakcyjną propozycją wydaje się bazowa wersja Essence. Za mniej niż 90 tys. zł oferuje wszystko, co niezbędne z wyposażenia, a jej dynamika jest wystarczająco dobra.

Łukasz Szewczyk, „Motor”

Skoda Scala po modernizacji

Modernizację przeszła też kompaktowa Scala. Jej cena startuje z poziomu 87 200 zł. Wyposażenie oraz silniki są analogiczne z Kamiqiem.

Idź do oryginalnego materiału