Nowy SUV z Japonii rzuci wyzwanie chińskim producentom? Będzie wierny konceptowi

1 dzień temu

Nowy SUV japońskiego producenta już niedługo pojawi się na rynku, a wszystko wskazuje na to, iż Mazda będzie miała dla nas sporą niespodziankę. Rzadko który producent decyduje się na wprowadzenie danego modelu na rynek w niezmienionej do konceptu wersji. Arata, widoczna na zdjęciach, otrzyma nazwę EZ-60 w Chinach, choć na innych rynkach prawdopodobnie otrzyma nieco inną nazwę.

Nowy SUV od Mazdy już niedługo wjedzie na rynek

fot. Mazda

Japoński producent ma nadzieję, iż nowy SUV sprawdzi się lepiej niż rozczarowujący MX-30. Ostatnio Mazda wycofała dość nagle aż cztery modele z produkcji, robiąc miejsce dla całkowicie nowych samochodów. Europejska wersja tego samochodu otrzyma prawdopodobnie nazwę CX-6e. To podobny ruch jak w przypadku chińskiego sedana EZ-6. To model, który w Europie jest przemianowany na 6e.

Mazda wydała krótki zwiastun, pokazujący SUV-a o nazwie EZ-60. Widzimy sylwetkę samochodu renderowaną w cyfrowej grafice tunelu aerodynamicznego. Auto wygląda jeden do jeden, wręcz identycznie, jak koncepcyjna Arata pokazana na targach w Pekinie. SUV ten był skierowany na rynek chiński i miał rywalizować m. in. z Teslą Model Y.

fot. Mazda

W swoim poście przedstawiającym zapowiedź, japoński producent stwierdza: – Kontroluj wiatr, aby kształtować niewidzialne, napędzaj elektryczność w przyszłość”. Bez wątpienia każdy elektryczny samochód, podobnie jak najnowszy SUV Mazdy, musi korzystać z dobrej aerodynamiki i minimalnego oporu. Japończycy wyraźnie podkreślają tę cechę przy zapowiedziach EZ-60.

Jest smuklejszy i dłuższy od obecnych

Bliższe spojrzenie na teaser pokazuje długą, łezkowatą tylną część samochodu. Powinna pomóc w wydajniejszym przecinaniu powierza. Samochód jest też dłuższy niż takie SUV-y jak CX-50, CX-70, czy CX-90. Wewnątrz możemy spodziewać się wielu podobieństw do sedana EZ-6. Może to oznaczać naprawdę minimalistyczną konfigurację z kilkoma ekskluzywnymi akcentami.

Mazda nie ujawniła jeszcze specyfikacji układu napędowego. Możemy jednak spodziewać się podobnych zestawów jak w przypadku EZ-6. Sedan korzysta z tej samej platformy EPA1 Changan. Oznacza to, iż EZ-60 może dzielić z samochodem o nazwie Deepal S7 więcej, niż tylko kilka śrubek.

fot. Mazda
Idź do oryginalnego materiału