Nowy SUV Skody tylko wjechał do salonów i od razu zdemolował konkurencję. Nic już w tym roku nie sprzeda się tu lepiej

2 godzin temu

Gdy w styczniu 2025 r. nowy SUV Skody – Elroq – zaczął być dostarczany do klientów, mało kto spodziewał się, iż może gwałtownie stać się bestsellerem. Jednak ten model bardzo gwałtownie zyskał sympatię klientów, a w Danii absolutnie nic nie sprzedaje się lepiej. Dotychczasowy król rynku walczy o utrzymanie się na podium.

Dania to wyjątkowy rynek w Unii Europejskiej, ponieważ większość kupowanych tu aut to elektryki. Mimo ucieczki od aut spalinowych, klienci kupują coraz więcej aut. Z danych Mobility Denmark wynika, iż od stycznia do sierpnia 2025 r. zarejestrowano tam 116 395 nowych aut. To o 5,1 proc. więcej niż po 8 miesiącach zeszłego roku. Tylko w sierpniu doszło tam 13 030 rejestracji (+1,4 proc.), a samochody na prąd jak zwykle wiodły prym.

SUV Skody rozbił bank

W tym roku na duńskim rynku nic nie sprzedaje się lepiej niż Skoda Elroq. Najnowszy, elektryczny SUV Skody wygrał kolejny miesiąc i po sierpniu ma już 6 460 rejestracji. Daje mu to 5,6 proc. udziału w rynku. W rankingu drugi Volkswagen ID.4 (5 413 szt.) traci coraz więcej do lidera. Dopiero na trzeciej pozycji jest bestseller 2024 r., czyli Tesla Model Y (3 674 szt.). Jego sprzedaż spadła o 39,3 proc., przez co musi spoglądać się za siebie.

Skoda Elroq. // fot. materiały prasowe

Blisko czołowej trójki są Volkswagen ID.3 (3 461 szt.) oraz Skoda Enyaq (3 346 szt.). jeżeli nowy samochód ma nie być elektrykiem, to Duńczycy wybierają w pierwszej kolejności Volkswagena T-Roca (2 923 szt.). Po piętach depcze mu jednak elektryczny Volkswagen ID.Buzz (2 815 szt.). Powyżej 2,5 tys. egzemplarzy ma jeszcze tylko Audi Q4 e-tron (2 519 szt.). W czołowej dziesiątce trzymają się też Kia EV3 (2 487 szt.) oraz nieelektryczna Cupra Formentor (2 347 szt.).

Raj niemieckich koncernów

Sumując rejestracje wszystkich modeli, to Dania jawi się jako raj dla niemieckich koncernów. Liderami rynku są marki Grupy VW, czyli Volkswagen (19 158 szt.) i Skoda (11 528 szt.). O najniższy stopień podium pojedynkują się Mercedes (8 132 szt.) i BMW (8 105 szt.). Natomiast dalej kolejne brandy koncernu VW, czyli Audi (7 969 szt.) i Cupra (7 886 szt.). Pierwszą marką spoza niemieckiego właścicielstwa jest Toyota (7 574 szt.). Do Top 10 łapią się też Renault (5 384 szt.), Kia (4 597 szt.) i Tesla (4 561 szt.), która spadła z aż 2. miejsca.

Idź do oryginalnego materiału